
#Digital2014! Maja Gojković: Devedeset odsto zanimanja do 2020. godine zahtevaće digitalne veštine
Značaj digitalizacije i novih komunikacionih tehnologija bili su glavna tema regionalne konferencije Digital 2014, koja je u organizaciji Color Press Grupe 9. septembra održana u Beogradu. Konferenciju je svojim zapažanjima o modernim trendovima komuniciranja i informisanja otvorila predsednica Skupštine Republike Srbije Maja Gojković. Ona je u svom govoru istakla da razume i oseća snagu digitalnih komunikacija, njihovu brzinu i sveprisutnost, kao i da je svesna svoje odgovornosti u političkom i javnom delovanju kada je reč o digitalnim medijima i tehnološkom razvoju.
„Moderan život je prožet komunikacijom, a kao predsednica Parlamenta jako dobro razumem značaj komunikacije jer je Narodna Skupština mesto gde ona nikada ne prestaje“, izjavila je ona.
Gojković je istakla i da sajt Parlamenta nudi i live stream sednice Skupštine, što govori o posvećenosti ovoj temi i rešenosti ka praćenju najsavremenijih trendova.
Predsednica Parlamenta iznela je podatak Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj da će do 2020. godine čak 90 odsto zanimanja zahtevati digitalne veštine, te dodala da je informaciono-komunikacioni sektor (ICT) jedna od oblasti sa najvećim potencijalom za otvaranje novih radnih mesta.
„Naravno, i situacija među članicama Evropske Unije se dosta razlikuje, ali meni kao građaninu ove države i nekome ko je odgovoran za kreiranje zakonskih uslova koji pogoduju razvoju ICT sektora ovakvi podaci ulivaju poverenje i nadu“, kazala je ona.
Gojković se prisetila i vizionara u oblasti računara, interneta i digitalnih komunikacija, Stiva Džobsa, te je parafrazirala njegovu izjavu: „U životu nemamo previše prilika, i zato svaka koja nam se ukaže mora biti ona prava, ona koju zgrabimo, jer te prilike čine naš život. Život je kratak, a onda umrete. Svi mi biramo šta ćemo uraditi sa svojim životima i zbog toga vam je bolje da ga učinite dobrim i da ga učinite vrednim. Ili, da kažemo to jednostavnije, nije sve u broju lajkova i folovera, već kakav je lični trag ostao iza vas.“
Na kraju svog izlaganja, Gojković se zapitala kako smo ranije živeli pre interneta, jer je sada sve lako dostupno uz samo nekoliko klikova.
„Ne tako davno u mnogim institucijama, pa i u brojnim skupštinskim domovima, upotreba mobilnih telefona bila je zabranjena, dok se sada istovremeno sa skupštinskom raspravom vodi i velika diskusija na društvenim mrežama o onome što mi trenutno radimo. Trudim se da osluškujem te diskusije, pokušavam kako je Stiv Džobs rekao da zgrabim tu priliku i da učinim nešto još bolje“, zaključila je predsednica Skupštine.
Prisutnima u hotelu Hyatt Regency obratio se i predsednik kompanije Color Press Group Robert Čoban, koji je u okviru svog kratkog uvodu u konferenciju istakao:
„Osnovna tema i povod konferencije je osećaj da se u ova četiri segmenta koje obrađujemo, telekomunikacije, mediji, marketing i društvene mreže, ništa se u skorijoj istoriji nije toliko brzo menjalo kao ova četiri segmenta i ta rečenica change or die je prisutna u sva četiri segmenta.“
Pročitajte još i:
572 tvita sa #Digital2014, samo 3.5% negativnih!
#Digital2014! Change or Die: Preživeće samo telekomi, mediji i agencije koji budu spremni na brze i česte promene
#Digital2014: Kako je Maja Gojković citirala Stivena Džobsa na otvaranju konferencije!
#Digital2014: Dejan Ljuština: Facebook je danas veći od Coca-Cole!
#Digital2014! Ove Fredheim: Telekom operaterima veoma je teško da naplate svoje usluge
Autor: Nađa Rakocija, Life Content
Foto: Life Content