svet

March 5, 2015 07:18

By

Nemoj posle da bude da vam nismo javili: Nedostatak fizičke aktivnosti češći uzrok smrti nego gojaznost

200223213-001
Iako se uglavnom gojaznost i višak kilograma dovode u vezu s raznim zdravstvenim rizicima, nedavna studija naučnika sa Univerziteta Kembridž donosi dramatično upozorenje za sve koji nemaju problema s kilogramima. Naime, u studiji koja se bavi povezivanjem stepena fizičke aktivnosti i smrtnosti, objavljenoj u časopisu American Journal of Clinical Nutrition, navodi se da je nedostatak fizičke aktivnosti češći uzrok smrti među Evropljanima nego gojaznost.

Prema zaključcima ove studije, mršavi ljudi koji nisu fizički aktivni su daleko pod većim zdravstvenim rizikom od onih s ponekim kilogramom viška koji praktikuju neki oblik fizičke aktivnosti. Podaci iz studije navode da je smrtnost za 22,7 odsto veća kod neaktivnih ljudi, te da na godišnjem nivou u Evropi od posledica neaktivnosti umire duplo veći broj ljudi u odnosu na one gde je za smrtni ishod odgovorna gojaznost.

Jednostavno, biti mršav ne znači da ne treba da vodimo računa o svom zdravlju, a to što neko nema višak kilograma ne sme biti izgovor za izbegavanje fizičke aktivnosti. Dosledno vežbanje, odlasci u teretanu ili neki drugi organizovani vid rekreacije za mnoge ljude predstavlja napor. Međutim, kako savetuju naučnici sa Kembridža dovoljno je svega 20 minuta brze šetnje na putu do posla pa da telu pružimo potrebni nivo aktivnosti.

setnja
Ako vam se ideja o brzoj šetnji baš i ne dopada, napravite plej listu sa šest do sedam omiljenih pesama i plešite kad god želite. Osim što ćete ispuniti dnevnu kvotu od 20 minuta, potrošićete 112 kalorija i osloboditi dovoljne količine serotonina, hormona sreće koji će vas držati u dobrom raspoloženju ceo dan.

Pri tome, toliko puta ste čuli da ne treba da idete liftom, već stepenicama, a ako vam kažemo da je za pet minuta ove aktivnosti potrebno 100 kalorija, eto malo dodatne motivacije.

Još jedan od razloga koji treba mršave ljude da motiviše na fizičku aktivnost jeste mišićna masa, koje nemaju dovoljno. Mišići čuvaju naš koštani sistem, daju nam energiju, ubrzavaju metabolizam a samom telu daju lepši izgled.

Uvođenjem vrlo jednostavnih navika koje nam ne oduzimaju previše vremena i kojima ne menjamo značajno svoj dnevni ritam mogu nam pomoći da utrošimo do 100 kalorija dnevno, koliko je prema studiji dovoljno da iz grupe neaktivnih pređemo u aktivne. Ako mislite da je to malo izračunajte koliko to iznosi na godišnjem nivou.

Izvor: Svet.rs
Foto: Thinkstock