svet

oktobar 7, 2013 10:11

By

Antikviteti u gomili smeća: Redakcija CKM u lovu na blago!

buvljak1

Inspirisani emisijama u kojima ljudi u gomili smeća pronalaze antikvitete, CKM redakcija je odlučila da celog meseca posećuje buvljake i pokuša da nađe svoje ”skriveno blago”. Evo kako smo prošli i šta smo naučili…

Pojedini kanali kablovske televizije bukvalno vrve od emisija u kojima akteri jurcaju po otpadima i buvljacima u potrazi za retkim i skupocenim predmetima. U poslednje vreme ovakve aktivnosti veoma su popularne i u Srbiji, ali samo dok se iz udobnosti fotelje posmatraju na TV prijemniku. Međutim, i kod nas postoje uslovi za bavljenjem ovim hobijem. Za nekog je ovo samo gomila smeća i starudija, ali za neke i nepresušni izvor antikviteta od kojih pojedini primerci postižu neverovatno visoke cene. Ukoliko si spreman za avanuturu, CKM te vodi u surovi svet buvljaka u kome možda baš tebe čeka skriveno blago… A možda dobiješ i samo još smeća.

PRVI, NESIGURNI KORACI
Da bismo pokrili što kvalitetnije izvore potencijalnog blaga, odlučili smo da obilazimo tri buvlje pijace – Najlon pijacu u Novom Sadu, zemunski Hanover buvljak i najveći srpski tržni centar pod otvorenim nebom na Novom Beogradu. Ukoliko se na bilo koju od ovih lokacija zaputiš za vikend u ranim jutarnjim satima, primetićeš istu sliku – veliki broj kombija do vrha punih različitom robom. Svi oni imaju tablice Evopske unije, najčešće nemačke ili austrijske. Gomile robe koja svakog vikenda pristiže sa svih strana sveta i iz različitih epoha gotovo sigurno kriju mnoštvo vrednih artefakata. Ipak, da bi se bavio ovim poslom ozbiljnije, potrebno je da uvažiš nekoliko načela. Osnovno pravilo buvljaka glasi: ”Budi prvi na lokaciji i naoružaj se strpljenjem”. Nikada nije dovoljno rano otići na otvorenu pijacu, jer, koliko god misliš da si uranio, već je neko pre tebe pregledao izloženu gomilu i možda već pokupio kajmak. To su najzagriženiji pretraživači koje sa baterijskim lampama u rukama, po mrklom mraku, kopaju po tek pristigloj robi. Prodavci ponekad ne stignu ni da se raspreme, a već padaju prve ponude. Tada su cene najpaprenije, ali je i ponuda najbolja. Prvi kupci su najčešće specijalizovani i jako dobro znaju šta traže. Neki od njih su stručnjaci za knjige i stripove, drugi za porculan i čaše, treći kupuju samo vredan nameštaj.

Ostatak teksta pročitajte u poslednjem izdanju magazina CKM koji je ovoga meseca napunio 10 godina! Cena – samo 120 dinara.
buvljak2