
Pobednicima umetničkog konkursa „Mladi? Kreativni? Chevrolet! 2013“ odato priznanje u Mančesteru
Pobednicima ovogodišnjeg evropskog takmičenja Young Creative Chevrolet (YCC) u umetnosti i dizajnu ukazana je čast na ceremoniji dodele nagrada ovog vikenda u Mančesteru, Velika Britanija, gradu koji savršeno odgovara temi YCC 2013.
Ovogodišnji konkurs za temu je imao fudbal: igre, navijača i ogromne, kontinuirane popularnosti ovog sporta. Studentima je postavljen izazov u četiri kreativne discipline (moda, fotografija, video i vizuelne umetnosti), da istraže i oslikaju ono što se jedino može zvati „globalnim fenomenom“ fudbala. Tema konkursa inspirisana je sve većom Chevroletov-om podrškom fudbalu i njegovim navijačima kroz sponzorstvo Premijer ligaša Mančester Junajteda i Liverpula, Fudbalske federacije S.A.D. i podršku ambicioznom projektu „Jedan svet fudbala“.
Vidžej Ijer, direktor sektora komunikacija Chevrolet-a i Cadillac-a za Evropu i predsednik žirija konkursa YCC 2013, primetio je: „Još jednom smo zadivljeni kvalitetom radova podnetih po konkursu. Svaki pobednički projekat konkursa YCC 2013 ponudio je istinski svež pogled na igru i fudbalske navijače i iznova nas oduševio, a u vezi sa Chevrolet-ovim globalnim učešćem u najpopularnijem sportu na svetu.“
Predstavnica lifestyle medija u žiriju Rozana Duram primetila je: „Podneti radovi po konkursu „Mladi? Kreativni? Chevrolet!“ za 2013. godinu pokazali su koliko je krativna genijalnost aktuelna u evropskim školama umetnosti i dizajna. Pobednički projekti u svim disciplinama – od mode do video radova – rešili su zadatke na zavidno dobre i inteligentne načine i zaista su primenljivi na Chevrolet-ov rad. Takmičenje neguje talentovanu grupu mladih kreativnih umetnika širom Evrope“.
U svojoj sedmoj godini, željno iščekivano godišnje takmičenje YCC 2013 privuklo je studente najboljih škola primenjenih umetnosti iz petnaest evropskih zemalja: Austrije, Belgije, Hrvatske, Češke, Francuske, Nemačke, Mađarska, Italije, Portugala, Rumunije, Srbije, Slovačke, Slovenije, Španije i Velike Britanije.
Pored ekskluzivnog putovanja u Mančester, tri prvoplasirana učesnika na evropskom konkursu YCC u svakoj od kreativnih disciplina primila su novčane nagrade u ukupnom iznosu od 5.200 evra, 4.200 evra odnosno 3.200 evra. Pored toga, svakom osvajaču prvog mesta na evropskom takmičenju biće omogućena jedinstvena saradnja sa zapaženim umetnicima i stručnjacima u njihovim oblastima. Prethodni pobednicima, na primer, omogućena je profesionalna praksa u londonskom studiju za dizajn „It’s Nice That“, produkciji Endemol, kao i učešće u snimanju fotografija za Chevrolet Camaro.
Pobednici evropskog takmičenja u umetnosti i dizajnu YCC 2013, po kreativnim disciplinama, su:
U domenu mode takmičari su imali kreativan zadatak da dizajniraju upadljivu, sportsku odeću koja odslikava duh okorelog fudbalskog navijača i koja će podržatii promociju modela Manchester United Special Edition Chevrolet Aveo.
Pobednici su:
1. Anet Galvelđi, Žofija Kormoš, Žolt Miovac – Univerzitet umetnosti i dizajna Moholj-Nađ – Mađarska
2. Luis Emilio – MODATEX – Portugal
3. Dušana Lehotová – Slovački univerzitet tehnologije u Bratislavi – Slovačka
„Pobednički projekat je seksi, savremena i elegantna sportska odeća sa detaljima iz sveta fudbala (šestougaoni oblici na jakni) kao i onim koji podsećaju na Chevrolet Aveo (oštre linije na jakni, kao i transparentni umetak na leđima u obliku rešetke hladnjaka na modelu Aveo). Studenti su koristili inovativnu tehniku poput aplikacije PVC traka i zanimljiv miks materijala“, navodi Tom Rebl, član modnog žirija.
Iz oblasti fotografije takmičari su imali kreativni zadatak: povratak suštini sporta, kako bi se uhvatila slika koja osvetljava univerzalnu dopadljivost fudbala.
Pobednici su:
1. Juraj Holček – Slovački univerzitet tehnologije u Bratislavi – Slovačka
2. Dario Belić, Dino Šertović – Akademija dramskih umetnostu, Zagrebački univerzitet – Hrvatska
3. Šarlin Destre, Rouz Difurnije Forten, Sandra Žiri – MJM Paris – Francuska
Džonatan Brigs, član žirija za fotografije, primetio je: „Slika ima izvrstan tempo. Možete da se krećete kroz njene slojeve – odlikuje se suptilnošću i prenosi snažnu priču. Slika je ambiciozna kada su u pitanju oblik i forma. Prelepo je izvedena i mogla bi da učestvuje u nagradnom takmičenju za reklame.“
Iz oblasti videa zadatak je bio da se kreira poletan, zabavan film, koji ne samo da objašnjava pravila i „svet“ fudbala onima koji ga ne prate, već ih i pretvara u navijače.
Pobednici su:
1. Danijela Štencenberger, Roman Bek – Univerzitet primenjenih umetnosti Beč – Austrija
2. Stefan Katanić – Fakultet Primenjenih Umetnosti – Srbija
3. Đoakino D’Amiko, Alesija Kapućini, Đovani Pjetro Stela – RUFA, Roma – Italija
Ian Kartrajt, član žirija za dodelu nagrada za video radove, rekao je sledeće, govoreći o dobitniku prve nagrade: „U pitanju je prelepa animacija koja vam sve vreme drži osmeh na licu. Ona postaje sve bolja svaki put kad je iznova gledate, obraćajući veliku pažnju na detalje. Kada su u pitanju nefudbalski navijači, ovo predstavlja sjajan rad koji proslavlja korene fudbala: Prikazivanje sklonosti ka šutanju stvari iz vremena dinosaurusa sve do današnje igre“.
Iz oblasti vizuelne umetnosti zadatak takmičara je bio da se dizajnira Manchester United Special Edition Chevrolet Aveo kao „vozilo za prevoz navijača “ kojim se zagriženi navijači Mančester junajteda voze na utakmice.
Pobednici su:
1. Jan Šlegr, Jan Bača – Univerzitet Tomeše Bati Zlin – Češka
2. Mihailo Kalabić – Fakultet Primenjenih Umetnosti – Srbija
3. Siska Mingneau – KASK Gent – Belgija
Dejv Birs, član žirija za dodelu nagrada za vizulenu umetnost prokomentarisao je pobednički rad: „Ovaj crtež ispunjava zadatak kreirajući automobil za navijače na kom su prikazani motoi i slogani pravih navijačkih himni. Dobro je izveden i predstavljen.“
Pobednički projekti mogu se videti onlajn OVDE.