svet

фебруар 18, 2014 21:23

By

Povratak jednog od simbola Novog Sada: Žeželjev most dobio prvi luk

vvv

Nakon skoro pola godine od početka montaže čeličnih elemenata za lukove novog železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu, budući Žeželj je dobio prvi luk s petrovaradinske strane. Kako je za „Dnevnik” izjavio direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica, neimari su spojili i poslednji od 43 elementa za luk dužine 180 metara i visine 34 metra, a u njega je ugrađeno čak 3.800 tona čeličnih elemenata.

Neimari „Mostogradnje“ i špansko-italijanskog konzorcijuma „Azvi-Tadei-Horta-Koslada“, koji je dobio ovaj posao, radili su i danas, i u dane vikenda i praznika, kako bi most što pre izgradili..

Montirano je i osam polja dužeg luka s novosadske strane od 220 metara i visine 42 metra. Ukupna dužina mosta biće 474 metra , a širina 30,80 metara – 21 metar unutar lukova za kolovozne trake, dvokolosečnu prugu, pešačke i biciklističke trake. Širina dva železnička koloseka je 9,20 metara, dva drumska kolovoza 7,50 metara, dve pešačke i biciklističke trake pet metara.

Paralelno se radi i na obali i u reci. U planu je da se do kraja meseca završe radovi na obezbeđivanju kesona u kojem će se ispod površine vode graditi rečni stub. Uz četiri već izgrađena obalna stuba, sagovornik procenjuje da se do kraja aprila može očekivati i preostali rečni u visini do iznad reke, a ukupna visina iznosiće 20 metara, od kojih će polovina biti u vodi a polovina iznad reke. Krajem leta u planu je da se lansiraju lukovi i navezu s kopna na stubove.

Da podsetimo, ugovor o izgradnji mosta potpisan je sa špansko-italijanskim konzorcijem „Azvi-Tadei-Horta-Koslada“ 10. marta 2011, ugovoreni rok za izgradnju bio je 32 meseca, koji je istekao u novembru prošle godine, a novi rok još nije utvrđen. Prvobitno je predviđeno da će izgradnja koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 milion evra. Most neće moći da se pusti u saobraćaj pre nego što se izgrade pristupni putevi, za koje je tek raspisan tender koji je otvoren do 7. maja, a nakon što se izabere izvođač radova i potpiše ugovor, rok za izgradnju je 17 meseci. Drugim rečima, ako radovi na izgradnji pristupnih saobraćajnica i počnu 1. jula, most neće moći da se pusti u saobraćaj pre kraja 2015!

Izvor: Dnevnik
Foto: Print screen