svet

jul 18, 2011 20:38

By

Biznis i šoubiznis: Zvezde prodaju diskove uz prašak!

Dva u jedan: Pereš veš i slušaš muziku

Mnoge estradne zvezde poslednjih godina sve češće prodaju nove albume uz kartice za mobilni telefon, prašak za veš, na benzinskim pumpama, u velikim trgovinskim lancima… Mada će mnogi reći da su se pevači u eri hiperprodukcije i piraterije, kada pesme mogu da se skinu jednim klikom sa Interneta, na ovaj korak odlučili kako bi pogurali prodaju diskova, privilegiju da svoje ime vežu za poznate brendove i uspešne kompanije imaju samo velike zvezde.

Poslednja u nizu na ovakav korak odlučila se Lepa Brena, čiji će novi album "Začarani krug", mesec dana pre zvaničnog objavljivanja, moći da se kupi na pumpama "Lukoila" širom Srbije, po promotivnoj ceni od 299 dinara. Kupovina novog diska folk zvezde donosi niz pogodnosti, a jedna od njih je i jeftinije točenje goriva uz takozvanu benefit karticu. Gazdarica "Granda" ističe da je danas velika stvar imati jake partnere u poslu i udružiti se sa velikim kompanijama kakva je ova.

Rok grupa "Van Gog" poslednji album "Lavirnit" prodavala je uz MTS pripejd karticu po cenu od 200 dinara. I grupa "Električni orgazam" je disk "To što vidiš to i jeste", povodom 30 godina postojanja, prodavala u promotivnom periodu uz MTS pripejd paket. Svoje ime za velike i uspešne kompanije među prvima je vezao najpopularniji balkanski pop pevač Zdravko Čolić. Njegov prethodni album "Zavičaj" prodavao se uz paket MTS, a kupac je za 200 dinara, uz disk, dobijao pripejd karticu sa brojem, 200 dinara kredita i 100 besplatnih SMS poruka. Da je saradnja bila više nego uspešna govori i podatak da je album prodat u više od pola miliona primeraka. Uz takozvane besplatne minute i mobilne pakete Čola je prodavao i poslednji album "Kad pogledaš me preko ramena", koji je mogao da se kupi i uz prašak za veš. Samo preko "Telekoma" za manje od dva meseca prodato je pola miliona diskova, a 200.000 preko izdavačke kuće "Siti rekords" za područje van Srbije. Čolićevu slavu za svoje poslovanje iskoristili su i njegovi dugogodišnji partneri iz Rajfajzen banke. Reč je o viza debitnim i kreditnim karticama koje su specijalno dizajnirane sa njegovim likom. Platne kartice sa likovima muzičkih zvezda jeste novina za naš region, ali ne i za svet, gde su se pojavile kartice sa likovima Elvisa Prislija, Džonija Keša i "Rolingstounsa".

Lepo i korisno spojio je i Željko Joksimović, čiji se poslednji album "Ljubavi" takođe prodavao uz MTS-ov pripejd paket, a za samo desetak dana planuo je tiraž od 300.000 primeraka. Na sličan vid saradnje sa "Telekomom" odlučio se i Goran Bregović. Njegov album "Alkohol" prodavao se u svim poslovnicama MTS, a svaki kupac uz disk i karticu, po ceni od 500 dinara, dobijao je na poklon 1.000 dinara kredita.

Vlado Georgiev već nekoliko godina uspešno sarađuje sa "Telenorom", tako da su fanovi popularnog kantautora njegove singlove mogli da skinu preko portala "Telenor muzika".

Za razliku od pevača koji su svoje hitove najčešće prodavali uz besplatne minute, jedan od najpopularnijih folkera u regionu Haris Džinović sklopio je saradnju sa "Idejom". Aktuelni album najpopulanrijeg brke na estradi pod nazivom "Medžik" mogao je da se kupi u prodavnicima ovog trgvinskog lanca širom Srbije.
 

Izvor: „Novostionline“