
Weekend Media Festival dovodi region u Rovinj: Kako se prilagoditi svetu brzih promena?
Pod generalnim pokroviteljstvom Adris grupe, sedmi Weekend Media Festival, koji se održava u Rovinju od 18. do 21. septembra, ponovno donosi jedinstvenu kombinaciju konferencije, druženja i zabave, ovaj put bogatiju nego ikad ranije. U pet dvorana stare fabrike duvana Rovinj posetioci će moći da biraju između pedesetak predavanja, panela, radionica i prezentacija, a uveče ih očekuju zabave po kojima je Weekend već nadaleko poznat.
„Imamo dosad najviše predavača i panelista, a posebno smo pojačali program radionica, jer želimo da se ljudi iz Rovinja vrate s konkretnim znanjima koja mogu odmah da primene u poslu. Nakon celodnevnih predavanja i panela, sledi celonoćna zabava. Weekend zaista živi 24 sata na dan“, ističe direktor festivala Tomo Ricov.
Weekend ne okuplja samo poslovne ljude, nego i vodeće naučnike. Oni će na svom panelu pokušati odgovoriti na pitanje Otići ili ostati? Pitanje je podstaknuto tezom iz nedavno objavljenog članka u medijima, prema kojoj Hrvatska ne dopušta uspeh, pa se uspeti može samo ako se ode uinostranstvo.
Vlasnik Pink televizije Željko Mitrović, čije je medijsko carstvo nedavno procenjeno na više od 300 miliona evra, ove godine prvi put je gost Weekend Media Festivala. U razgovoru One on one Mitrović će govoriti o svojim regionalnim planovima, a možda čujemo i nešto o navodnoj prodaji Pinka ruskom Gazpromu.
Jesu li odnosi s javnošću došli do svoj prirodnog kraja? Na to provokativno pitanje svoj će odgovor u Rovinju ponuditi Dejan Verčič, pročelnik Centra za marketing i odnose s javnošćuUniverziteta u Ljubljani. Smrt odnosa s javnošću, Verčičeva je teza, mogla bi biti neizbežna posledica pojave integrisanog komuniciranja, novinarstva marki, marketing sadržaja i mnogih drugih formi koje dovode u pitanje smisao dosadašnjeg PR-a.
Takođe će se govoriti o situaciji u novinarstvu. Pred urednike regionalnih informativnih programa postavljena su pitanja koliko nam i kako formatiranih vesti zaista treba, i kako uskladiti veličinu tržišta s brojem kanala i informacija. Dugogodišnji novinari i urednici razgovaraće i o stanju profesije, o tome koji su glavni uzroci njenog propadanja i može li novinarstvo uopšte preživeti.
Na ovogodišnjem WMF Robert Čoban, predsednik Color Press Grupe je moderator panela „Što nam fali od podataka“ Učesnici panela su: Anamarija Horaček (Unex Media, Hrvatska), Igor Kern (ABC, Hrvatska), Mario Lovrić (Universal McCann, Hrvatska) i Ante Šalinović ( Ipsos Puls, Hrvatska). Panel je na rasporedu u petak, od 12.15 do 13.15 u dvorani Produženi vikend.
I dok „ozbiljno“ novinarstvo prolazi duboku krizu, „neozbiljno“ je, čini se, u usponu. Vesti s humorističkih portala neretko su toliko uverljive da na njih nasedaju i mediji koji bi trebalo da su ozbiljni. Na primer, u Velikoj Britaniji humor je prava industrija, ali i u regionu imamo nekoliko dobrih primera, poput News bara, Njuz.neta ili Tina Vodopivca. Oni će sasvim ozbiljno govoriti o važnosti humora u društvu i pokušati da odgovore na barem jedno teško pitanje: kako to da je najpoznatiji komičar iz regije Slovenac, a ne Bosanac?
Uz panele i predavanja, ovogodišnji Weekend veliki je prostor dao radionicama, namenjenima svima onima koji žele da vide kako agencije i mediji funkcionišu iznutra. U dva dana biće održano ukupno devet radionica, na teme širokog raspona, od marketinga i medijskog planiranja do televizije i turizma.
Na 7. Weekend Media Festivalu očekuje se oko 4000 učesnika i posetilaca, među kojima više od 500 akreditovanih novinara, više od 130 predavača, panelista i voditelja radionica i više od 300 studenata iz celog regiona. Prijave za ovogodišnji Weekend još su u toku na www.weekendmediafestival.com.
Autor: Life Content