

Vrlo promišljeno i vešto upakovano: Šta se zaista krije iza čuvenog selfija i đavoljeg deteta?
Prestižni časopis Biznis Insajder objavio je listu 10 najboljih reklama u 2014. godini, ili kako bismo je bolje nazvali, listu reklamnih poteza, s obzirom da listu ne čine samo klasične reklame. Krećemo unazad.
10. Selfi sa dodele Oskara poplavio je društvene mreže, a uslikan je Samsungovim „Galaxy Note“ smartfonom. Taj reklamni trik smislila je agencija „Starcom MediaVest“.
Naime, Samsung je bio sponzor događaja, ali je agencija osmislila da Elen, koja je vodila ceremoniju, tim telefonom uslika najveće zvezde te večeri.
9. Više od 93 miliona pregleda ima video u kom devojka zahteva od stranaca da se poljube. Ne, nije socijalni eksperiment, već kampanja iza koje stoji kompanija koja proizvodi odeću – „Wren“.
http://youtu.be/HB3xM93rXbY
8. Kompanija „Cardstore“ je osmislila način da se za njihov brend pročuje brzo i masovno. Oni stoje iza čuvenog lažnog oglasa za najteži posao na svetu. Posao mame. Pogledajte kako su privukli pažnju velikog dela internet korisnika!
7. Lanac marketa „Lidl“ se na originalan način izborio sa konkurencijom. Kada je konkurentski lanac objavio da postoje kartice kojima mogu da ostvaruju popuste, „Lidl“ je u novinama objavio ceo proces koji kupac mora da prođe da bi ostvario popust u toj radnji.
Proces očigledno ima suviše koraka. No, možete jednostavno da dođete u „Lidl“, poručili su svojom reklamom. Koliko je to fer, prosudite sami. Efektno svakako jeste!
6. Fascinanatni video kojim je „Vorner Bros“ reklamirao „Lego movie“, našao je mesto na listi „Biznis Insajdera“, a celu animaciju prate likovi i objekti napravljeni od čuvenih kockica.
5. „Sainsbury’s“ je najveći lanac supermarketa u Velikoj Britaniji. Njegova reklama, koja je zapravo ceo mali film, preslikava božićni dan 1914. godine, kada su vojne trupe odbacivale oružje, delile poklone, i čak odigrale po neku partiju fudbala. Vrednost je verovatno i u tome što je spot zasnovan na istinitim događajima.
4. „Twentieth“ Century Fox je pustio pomalo šokirajuću reklamu za film pod nazivom “Đavolje dete napada“, u cilju promocije novog horor filma. Reklama je zapravo skrivena kamera i, kako piše Biznis Insajder, odlična za sve internet-sadiste.
http://youtu.be/v_i3Lcjli84
3. „Beats“ nije bio sponzor svetskog fudbalskog prvenstva. Štaviše, FIFA je branila igračima da njihove slušalice koriste na teritoriji stadiona, kako ne bi ugrozile promociju zvaničnog sponzora – kompanije „Sony“.
Ali to ih nije sprečilo da nedelju dana pred takmičenje puste spot u kom se pojavljuju neki od najboljih fudbalera sveta (Neimar, Van Persi) ali i druge zvezde (Niki Minaž). Procenite da li je visoko treće mesto na ovoj listi zasluženo.
http://youtu.be/uQB7QRyF4p4
2. „Budweiserova“ reklama išla je na kartu srceparajuće priče o malom psu i bila je apsolutni šampion „Superboula“, događaja kada su i reklame velikih kompanija u fokusu, ali i događaja kada su reklamni minuti na televiziji ubedljivo najskuplji.
Pogledajte je i, ako vas ne dotakne, zapitajte se da li imate srce u grudima, piše „BI“.
1. Apsolutni šampion – ALS Ledeni izazov. Kampanja koja je izazvala i polemike, ali i sakupila 100 miliona dolara u fond za lečenje te bolesti. I dok su se svetske zvezde polivale ledenom vodom, ta manija nije zaobišla ni naše poznate ličnosti.
Izvor: Business Insider
Foto: Youtube