
Naučno je dokazano: Lakše ćete prestati sa pušenjem uz Tviter
Tweet2Quit naziv je eksperimenta koji je bio zamišljen kao intervencija i grupa podrške osobama koje su odlučile da ostave cigarete, a regrutovane su putem Google Adwordsa.
Kroz 100 dana naučnici sa Stanford i UCI univerziteta proučavali su dve grupe od 20 ljudi i kako na njihovo odvikavanje utiče interakcija na društvenim mrežama, u ovom slučaju, Tviteru.
Uz dobijeni paket nikotinskih flastera učesnicima je svakodnevno automatski tvitovana poruka podrške koja je ujedno ohrabrivala komunikaciju sa ostalim članovima grupe, što se u 78 posto slučajeva barem jednom dogodilo.
U proseku svaki član grupe je u posmatranom periodu poslao 72 tvita od čega se oko 22 posto odnosilo na temu automatizovane poruke.
Učesnici su se najčešće angažovali na Tviteru upravo u vreme automatskih poruka a najčešće su delili lične informacije (24%), emocionalnu podršku drugima (22%), te probleme apstinencijske krize (10%).
„Tviter je na neki način stvorio atmosferu žurke, a to je posebno važno kod povremenih pušača koji za navikom posežu u društvu. Dodatno, grupe su dobile svoje lidere koji su predvodili onlajn razgovore i odigrali ključnu ulogu u istrajavanju drugih članova grupe„, rekla je profesorka Kornelija Pečman iz UCI-ja.
Konačan rezultat je bio ohrabrujući, pošto je u prvoj grupi 42 odsto učesnika prestalo sa pušenjem, a iz druge čak 75 posto, ali tek pošto je pojačan tempo slanja automatizovanih poruka.