svet

septembar 6, 2015 23:30

By

Koje nove tehnologije biste želeli u svom automobilu? (video)

nissan

Prema istraživanju koje je sprovela agencija JD Power, među vozačima u SAD najpopularniji su sistemi asistencije koji doprinose poboljšanju bezbednosti u vožnji.

Poslednja decenija donela je značajno veću ponudi elektronskih sistema pomoći vozaču, pa su tehnologije koje su nekad bile rezervisane samo za najskuplje modele postale dostupne i u automobilima srednje klase.

Analizirajući rezultate koje je objavio JD Power, sajt CNET je objavio video koji pokazuje za koje se sisteme asistencije vozači najviše interesuju, a koji im nisu previše bitni.

Na prvom mestu među najtraženijim savremenim tehnologijama je sistem za otkrivanje drugih vozila u mrtvom uglu i upozoravanje vozača na njihovo prisustvo, kako bi se izbegao mogući sudar.

Zatim dolazi kamera za „noćni vid“ koja omogućava vozaču da tokom vožnje po mraku na displeju na instrument tabli vidi pešaka, životinju ili bilo kakav predmet na putu koji zbog loše vidljivosti ne bi mogao da uoči.

Na trećem mestu po popularnosti je autonomni sistem kočenja koji automatski zaustavlja automobil u slučaju da je neizbežan sudar sa vozilom ispred.

Sistem je naročito koristan tokom vožnje „stani-kreni“ u kolonama i u urbanim sredinama sa velikom gustinom saobraćaja.

Na četvrtom mestu vozači u SAD izabrali su sistem koji se sastoji od zadnje kamere i displeja na unutrašnjem retrovizoru.

Clipboard01

Ova tehnologija omogućava da vozač pogledom na retrovizor jasno i bez fizičkih prepreka vidi šta se dešava iza njega.

Većina proizvođača koji danas nude zadnju kameru kao deo opreme ovaj displej smešta u okvire multimedijalnog sistema, koji se nalazi na centralnoj konzoli.

Ipak, pozicija na retrovizoru čini se kao bolje rešenje.

Na petom mestu najpoželjnijih savremenih sistema u automobilu po izboru američkih vozača našla se tehnologija koja još uvek ne postoji.

Naime, vozači u SAD poželeli su da imaju nešto što pomalo zvuči kao naučna fantastika – farbu sa koje ogrebotine i slična površinska oštećenja nestaju sami od sebe.

Istina, Nissan je razvio tehnologiju koja omogućava da sa karoserije nestanu sitne, površinske ogebotine, ali samo ako oštećenje nije prodrlo dublje od sloja bezbojnog laka. Za svaku veću ogrebotinu odlazak kod majstora je neizbežan.

Sa druge strane, istraživanje je pokazalo da vozači nisu previše zainteresovani za stvari kao što su masažeri u sedištima, gestovne kontrole funkcija u automobilu i slične ekstravagancije.

U nastavku možete pogledati prilog koji je na ovu temu snimio CNET:


IZVOR: b92.net

FOTO: printscreen