

Američka plesna trupa Habard strit otvorila 11. Beogradski festival igre
Jedna od najpopularnijih i najpoznatijih američkih plesnih trupa Habard strit dens (Hubbard Street Dance) iz Čikaga, maestralnom igrom otvorila je sinoć 11. Beogradski festival igre u Sava centru.
Festival su pozdravnim govorom otvorili direktor BFI Aja Jung i umetnički direktor kompanije iz Čikaga Glen Edžerton, umetnik izuzetne biografije koji je vodio i Holandski plesni teatar i igrao u mnogim važnim kompanijama. Edžerton je pozvao publiku da uživa u predstavi koja je kreirana 2012. godine za 35. godišnjicu Habard strit trupe i prvi je celovečernji balet koji je ova trupa ikada igrala.
Prepuno gledalište, nekoliko hiljada ljubitelja savremene igre bez daha je pratilo celovečernji balet španskog koreografa i igrača Alehandra Serude „Hiljadu delova“ koji je opravdao moto festivala: Neverovatna moć ljudskog tela da ispriča priču.
Trupa iz Čikaga od 23 igrača predvođeni izvanrednim igračem i koreografom Serudom, kao jedan klizili su scenom, nečujno došaptavali svoje snove i osećanja, skladno, prefinjeno, stapali se u jednu priču, umetnost.
Inspirisan vitražima slavnog Marka Šagala koji je u godini osnivanja plesne trupe 1977. godine poklonio tadašnjem gradonačelniku Čikaga u znak zahvalnosti svoje čuveno delo „Američki prozori“, Serudo je kreirao celovečernji balet „Hiljadu delova“.
Magija i misterija „Američkih prozora“ ispričana igrom na muziku slavnog američkog minimaliste Filipa Glasa, scenografija i kostimi koje je radio Tomas Mika i dizajn svetla Majkla Korsa, blistavi su spoj nekoliko vrhunskih umetničkih umeća, praznik lepote, gracioznosti, jednostavnosti življenja, fantastično putovanje kroz emocije.
Prvi put u regionu, Habrad strit pored nastupa na matičnoj sceni u Ccikagu mnogo putuju širom sveta, gostovali su pre Beograda u Alžiru i Maroku ali se nadaju da je Beograd mesto u koje će se vraćati jer je deset godina ozbiljan staž i publika poznaje savremenu igru, ima iskustvo i razume.
Ove godine publika će imati priliku da gleda različite produkcije, prvi put dolazi jedna trupa iz daleke Australije, biće dve svetske premijere, svetski koreografi poželeli su da svoje naslove prvi put prikažu na BFI što govori o velikom ugledu fetsivala u svetu.
Do 14. aprila na BFI predstaviće se trupa Akrama Kana, jednog od najznacajnijih koreografa britanske scene, gostovaće sa novom postavkom na muziku Igora Stravinskog, Veliki kanadski balet iz Montrela sa predstavom „Minus Jedan“, izraelskog koreografa Ohada Naharina, belgijska Kompanija Mišel Noare predstaviće se komadom inspirisanom Hičkokovim nemim filmovima „Zapisnik sa lica mesta“.
Gostovaće i Balet Augzburg sa „Igrom senki“, trupa Andonisa Fonjadakisa sa svetskom premijerom komada „Wisteria Maiden“, u produkciji Fondacije Onazis“, švajcarska trupa Cimerman and de Pero, sa predstavom „Šija je bila Vrat“, iz Sidneja kompanija Šona Parkera, sa predstavom „Srećan kao Lari“.
Na 11. BFI gostovaće koreografske legende Matilda Monije i La Ribot, igraće zajedno u plesnoj burleski „Gustavija“, zatim trupa Roberta Zapale sa Sicilije, kompanija Malka iz Grenobla sa predstavom „Šaputanja“, predstava „Igra senki“ u izvođenju Baleta Augzburg poznatog izraelskog koreografa Icika Galilija.
Izvor i foto: Tanjug