svet

mart 21, 2016 13:17

By

#Autoforum2016: Online komunikacija i moderne tehnologije od velike važnosti za opstanak auto-industrije

Time je završen prvi biznis #AutoForum2016

dvojica

Miloš Nikodijević

Zašto su oldtajmeri važni , oni predstavljaju deo materijalnog i kulturnog nasleđa. Mi najviše funkccionišemo na prostorima Srbije . Veliki broj starih vozila drastično napušta našu zemlju jer mnogi nemaju novac za restauriranje.  Od svih automobila koji poznajete oni najviše udaraju na emociju , …. 90 % nekadšnji automobila su odgovrni za formiranje osećaja prema brendu .  Nekadašnji automobile kod starijih bude nostalgiju a kod mladih cool efekat .

djordje sugaris

 

Đorđe Sugaris

Južnokorejska autoindustrija je u ekspanziji, te danas napada višu srednju ivisoku klasu. Brendovi sa dugom tradicijom se zbog toga okreću u prošlost,podsećajuci kupce da je razlika u ceni često proizvod decenija razvoja, uspeha i slavnih prethodnika koji su utemeljili čitave klase.

Sada sledi Case study Oldtajmeri kao instrument promocije, Autoslavija

dragana djermanovic

Dragana Đermanović, PRpepper;

Kriza je u auto-industriji , ona koja je zadesila Tojotu je imala uticaj na 30 miliona vozila uticaj na papučice, gas nešto što direktno utiče na vozača. Velika razlika između značaja krize i koraka po kompaniju .  2011 najzančajniji kooperant je ispao iz pogona i nisu mogli da nađu altrernativu Tojota se za godinu dana vratila na mesto proizvođača „number one“.

miroslav vrcelj

Miroslav Vrcelj, menadžer flotne prodaje, Opel

Mislim da je dobro što će Volkswagen pratiti trendove i imaćemo brže uvođenje altrenativnih pogona  i samim tim dobiti bolje ekološke rezultate . Opel je u najboljoj poziciji u poslednjih 20 godina u planu je lansiranje novih modela do 2020 godine. Kriza koja se desila 2008. Nisu proizvođači automobile toliko nespretni za te stvari …. Morate planirati kapacitete proizvodnje koji su vrlo složeni … Kada dođe do velike krize prvi odgovor je pad kupovne moći.  General Motors je imao kapacitet koji nije iskoriščen kada ga je zadesila kriza …Kad je došla kriza u EU došlo je do pada proizvodnje i pada prodaje. Da bi fabrika radila profitabilno morate da imate stepen iskorišćenosti i do 80 % . Treba sagledati širi sliku da bi videli koliki zidovi stoje iza proizvođača.

majaž

Maja Babić, Marketing menadžer, Ford

U globalnoj krizi bio je pogođen i Ford došlo je do situacije da je potrebno da dođe do povećanje proizvodnje i smanjenja troškova.  Kod Forda je pozitivno za Američko tržište  što jedini od tri giganta nije potražio pomoć za krizu već je uspeo zahvaljujući unutrašnjim sredstvima ,osmišljen je novi koncept Forda i usvojen je model pod nazivom One Ford , čime je smanjena cena delova i proizvodnje.  Danas Ford nema probleme kao mnogi giganti koji su tražili pomoć i sredstva  od države  i sad moraju da vraćaju pozajmice.

IMG_4558

Panel 2: Kako reagovati u globalnim mega-krizama?
Dragana Đermanović, PRpepper, Olaf&McAteer; Maja Babić, Marketing menadžer, Ford,  Miroslav Vrcelj, menadžer flotne prodaje, Opel
Moderator: Olivera Stefanović Stanković, PRoglas

vladimir jovanovic

Vladimir Jovanović

Po pravilima EU postaje svejedno gde ćete održavati svoja vozila . Mi pokušavamo da objasnimo da je važno čime ćete održavati. Pokušavamo da razvijemo veleprodaju rezervnih delova, Ford je razvio digitalnu tehnologiju , imamo alat koji nam omogućava da lokalno pravimo ponude , ukoliko želimo da naši delovi dostignu veću publiku moramo da proširimo ponudu.

Cilj je da mi kroz komunikaciju podstaknemo klijente da sprovode akcije koje mi centralizovano kreiramo. Time stižemo do većeg broja naših klijenata. Mi smo primorani da se obratimo široj publici ali za njih moramo imati ovako dobre ponude.

bolesnikooov

Minja Bolesnikov

Kako izgleda prodaja danas i šta nas to čeka u budućnosti?  Suština prodaje  je da napravimo pomak i razumemo naše klijente šta je to što njima treba kako bismo zadovoljili njihove potrebe. Pokušavamo da saznajemo što više o klijentu. Ako je vaš klijent potpuno zadovoljan vama samo 68 % klijenata će se vratiti .Potpuno zadovoljan kupac sutra ipak odlučuje da izabere vozilo druge marke upravo zbog toga jer mu je ponuđen onakav osećaj koji on želi da dobije. 87 % će vrlo rado da vas preporuče, taj broj nam je preko potreban da bismo imali što bolje rezultete i širili prodaju. Kod privatnih korisnika nudimo finansiranje bez kamate bez učešća sa fiksnim dinarskim ratama. Imamo veliki izazov između tradicionalne prodaje i prodaje danas, mnogi idu onlajn želimo da klijent sam istražuje ali želimo i  da mu pomognemo i dovedemo ga kod nas kako bi razgovarali o benefeitima , želimo da budemo sigurni da je klijent razumeo nas i postignemo što bolju prodaju . Kako bi klijent to razumeo moramo da kombinujemo moderne tehnologije.

Sledi studija slučaja 3: Prodajne tehnike u automobilskoj industriji u digitalnom dobu, Vladimir Jovanović i Minja Bolesnikov, Ford

lavaca

lavays

Sada sledi Coffee Break- by  Lavazza

U toku je studija slučaja 2: Marketing i komunikacione strategije u auto-industriji,  Aleksandra Nedeljković, Marketing menadžer, Opel

aleksandra nedeljkovic

Imaću čast da vam predstavim najnoviji digitalni projekat u Evropi , kampanja se zove ADAMYYoourself tačnije dvanaestomesečnu onlajn kampanja deset evropskih blogera. Mi smo sa jako limitaranim budžetom uspeli da napravimo jako dobre rezultate. Najvažnije je razumevanja kupaca moramo da znamo šta oni od nas očekuju . Moramo da znamo njihova privatna i poslovna okruženja.  Internet je zavladao našim životima i moramo da pratimo trendove.Globalna interet populacija se uvećala 14,3 % od 2011. do 2013 . i sada iznosi 2,4 milijardi ljudi.

stevan lebovic

Na redu je studija slučaja 1: DUAL FUEL sistemi i njihova primena, Stevan Lebović, Direktor, Euro Petrol Trans

Dual Fuel gde god odete u Evropi podrazumeva zajedničku upotrebu dizel goriva i tečnog naftnog gasa.  Ovaj naziv nosi što istovremeno koristi 2/3 dizela i 1/3  tng. Prednosti Dual Fuel sistema su smanjenje troškova goriva cena transtoptorta i smanjenje emisije štetnih gasova.

dimitrije cudic

Dimitrije Čudić, Menadžer za razvoj dilerske flote Opel;

Interesantan podatak je da je u svetu prodato 90 miliona automobila a u Srbiji 20 hiljada to je u proseku 0,02 % svetskog tržišta. Treba realno da shvatimo gde smo i koje su naše mogućnosti.  Turska je ogromna zemlja sa ogromnom prodajom vozila kao i EU mislim da je to razlog zašto su velike kompanije investirale u Rumuniju Mađarsku, članstvo u EU je od velikog značaja.

mladen alvirovic

Mladen Alvirović, Sat Media Group;

Trebaju nam komplementaši da probamo da dovedemo kompanije koje proizvode nešto kompletno.Naš cilj je da uposlimo ljude da prozvode komleksnije stvari.

Investicija u reklamu je nešto što svaka kompanija mora da obavi. Ono što je krupna prepreka ka ogromnom tržištu su budžeti, mnoge kompanije nemaju novca da se reklamiraju internacionalno. Ključna stvar je edukacija kupaca. Edukacija je ključni zadatak svih prodavaca.  Alternativni načini su putujući karavani ,direktne prezentacije za pojedinačne kupce nastupi na sajmovima, kada nema novca onda se sve dovijaju na mnoštvo načina. Opel je jako dobar primer za maštovitost. Opel je dao bilborde koji su na ćirilici to je poštovanje tržišta a istovremeno i maštovitost.

danijel kadarjan

Danijel Kadarjan, Citroen;

1990. godine u Jugoslaviji prodato je blizu 200 hiljada novih automobila Najveći deo tih automobila je nosila Zastava. Tada je bilo 45 posto prometa Iako je prošlo 25 godina taj rezultat kao ceo region nismo postigli taj ni danas.

Bez proizvodnje nema daljeg razvoja. Kada govorimo o višegradskoj grupi Češka je broj 1 u prozivodnji  vozila. U proteklih 10 godina u Srbiji je proivedeno ukupno 350 hiljada automobila a u Češkoj 10 miliona putničkih vozila tako da imamo dosta posla u tom pogledu. 1989 godine Zastava je prvi i jedini put dostigla maksimum, u izvoz je otišlo 40 %  proizvodnje tada su se vozila izvozila u Veliku Britaniju u Ameriku,  dok u tadašnjoj Mađarskoj auto-industrija uopšte nije bila razvijena.

petar

Petar Stakić, PR menadžer, Polovniautomobili.com

Mislim da je potrebno da budemo u centru dešavanja. Osećam se kao uljez danas ne zato što jedini nemam kravatu već zato što dolazim iz IT industrije ona  koja je itekako upletena u automobilsku industriju.  Informacije koje imamo o tržištu Srbije su prilično negativne. Nije dobro kada samo raste prodaja polovnih automobila. Auto- industija jeste i prodaja polovnih automobile,  naš sajt ima posetu oko 9,5 miliona posetilaca , oko 50%  ljudi traže automobile u vrednosti od 2000 evra, sa druge strane traže  automobile 2005. godište što zapravo govori koliko je star naš vozni park.

IMG_4184

U toku je panel 1: Izazovi u automobilskoj industriji 21. veka
Dimitrije Čudić, Menadžer za razvoj dilerske flote Opel; Mladen Alvirović, Sat Media Group; Danijel Kadarjan, Citroen; Petar Stakić, PR menadžer, Polovniautomobili.com
Moderator: Jovana Gligorijević, novinar „Vreme“

zorana mihajlovic

Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Republike Srbije

Kada govorimo o automobilskoj industriji od velike važnosti je da automobili budu bezbedni i  tehnološki prihvatljivi. Vrlo je značajno da imamo bezbedan put i bezbednog vozača. Možemo da utičemo na bezbednost puteva važno je da putevi budu po kvalitetnim i evropskim standardima. Nemamo u potputnosti dobre puteve ali trudimo se da radimo na tome i pratimo evropske standarde. Srbija se ponovo vraća na mapu regionalnog povezivanja. Možemo očekivati trend rasta. Još uvek nismo smanjili broj nesreća u saobraćaju  ali kao država zaista radimo na tome da se to promeni . Volela bih da dobijemo konkretne zaključke nakon ovih panela . Naša država će učiniti sve da se nastavi rast auto-insdustirije . Mi koji smo u Vladi iskoristićemo to što vi imate da nam poručite tokom ovog foruma.

axel dittman

Njegova ekselencija Axel Dittmann, ambasador Nemačke u Beogradu zahvalio se na pozivu. Veoma sam srećan što imam tu čast da otvorim ovaj forum. Ključni element kod nas u Nemačkoj su investicija i razvoj. Razvoj novih modela i novih izazova energetske efikasnosti i implementacija IT tehnologije.

bojana

vall

vallll

voditelj

IMG_4464

IMG_4466

IMG_3986

IMG_4017

IMG_4078

IMG_4122

IMG_4454

IMG_4455

IMG_4459

IMG_4461

IMG_4463

guzva

autoforum-vizual-1

Danas se održava  prvi biznis #AutoForum2016 u organizaciji Color Media Communications i Color Press Group , u hotelu Radison Blu Old Mill u Beogradu. Ovo je prvi forum na temu automobilizma u okviru kojeg neće biti reči o performansama automobila, nego o marketingu, komunikacionim i prodajnim strategijama u auto-industriji.

#AutoForum2016 otvoriće potpredsednica Vlade Republike Srbije Zorana Mihajlović i Njegova Ekselencija ambasador Nemačke Axel Dittmann. Kroz panel diskusiju, učesnici će razgovarati o kriznim komunikacijama i kako komunicirati tokom mega kriza u auto-industriji.

Ceo program možete pratiti putem  live stream-a.