

Crna Gora: U barsku marinu stižu megajahte!
Popunjenost kapaciteta “Marine” u Baru je oko 95 posto s tim što se povećava interesovanje nautičara, vlasnika megajahti, da svoja milionska plovila “vežu” u barskoj marini. „Ove sezone veći deo naše vezne obale smo oslobodili za potrebe megajahti. U Baru je po prvi put jahta duga 43,5 metara ‘Mona Liza’, koja je u barski akvatorijum stigla iz ‘Porto Montenegra’. Za prihvat ovakvih plovila moraju biti ispunjeni brojni uslovi, a da smo spremni, svedoči i najava dolaska još dveju jahi dugih 35 metara„, kazao je izvršni direktor AD “Marina” Tomislav Markolović. Prema njegovim rečima, trenutno je na komunalnom vezu u marini 200 čamaca, a na komercijalnom 350 plovila.
Cene su konkurentne – za čak 20 odsto niže nego u okruženju. U komunalnom delu marine, zakup veza se plaća 200 evra na godišnjem nivou, dok je u komercijalnom minimalna cena – za plovila do šest i po metara, čamce i glisere 1.530 evra plus PDV. Za veća plovila cena se utvrđuje proporcionalno prema dužnom metru.
Nautički turizam, prema procenama struke, oko 19 puta je profitabilniji od klasičnog turizma, ali i kod nautičara koji slove za goste sa “dubokim džepom” ekonomska kriza ostavlja traga.
„Poslovanje ‘Marine’ uslovljeno je i platežnom moći klijenata, koja je značajno opala, pa tako zakupci vezova ne borave na plovilima, a ne obavljaju čak ni redovne servise. Promet u samom gradu, u kome su trgovci i ugostitelji već od maja pa sve do oktobra, zadovoljno trljali ruke je značajno opao„, kaže Markolović.
Većinski vlasnik AD “Marine “je konzorcijum iz Rige. „Stečajni proces u Konzorcijumu kupaca ‘Multikapital’ iz Rige, u kojem su Latvijas Krajbanka i kompanija SIA ‘Multikapitals’ vlasnici više od 54 odsto kapitala ‘Marine’, u toku je. Nama je u interesu da se to pitanje reši u toku ove godine, kako bi počeli realizaciju projekta marine, za koji se i mi u menadžmentu, a i građani, nadamo da će biti završen u naredne tri godine“, kazao je Markolović.
Barska marina ne može da prihvati sva plovila čiji su vlasnici zainteresovani za vez. Trenutno je “na čekanju” 30 zahteva za nove vezove, kojima ne mogu da izađu u susret. Gužve i nezadovoljnih, prvenstveno ribara, biće sve dok se ne izgradi gradska marina, što je investicija koja će, kako kaže Markolović, “sačekati neka povoljnija vremena”.
Izvo i foto: Novosti