
#CSRSrbija2015 Rezultati anketa: U Srbiji su najugroženija deca bez roditelja, pse lutalice uglavnom zaobilazimo, a na medije najviše utiču političke stranke
Konferencija „CSR Srbija 2015 Izazovi korporativne društvene odgovornosti: Kako to rade najbolji?“ održana je 21. maja u hotelu Crowne Plaza, u Beogradu, u organizaciji Color Press Grupe.
Predstavnici kompanija, institucija, fondacija i pojedinci koji se bave društveno odgovornim radom, govorili su o društveno odgovornom novinarstvu, ulozi i pomoći države i njenih institucija, radu fondacija, odnosu prema životinjama, kao i o podizanju svesti o društvenoj odgovornosti.
Publika je, osim aktivnog učestvovanja u svim navedenim temama, tokom svakog panela odgovarala i na pitanja putem tableta. Ovo su rezultati anketa:
Tokom prvog panela pod nazivom „Društveno odgovorno ponašanje: Uloga države„, publici je postavljeno pitanje: „Kako se država ponela u poplavama prošle godine?„. Polovina publika, tačnije 50,8%, odgovorilo je „neorganizovano i neodgovorno, ne znamo ni tačnu sumu pomoći iz zemlje i inostranstva„, 41% publike dalo je „prelaznu ocenu, uz mnogo zamerki„, a samo 8,2% odgovorilo je „odgovorno i organizovano„.
O ulozi medija u CSR-u govorilo se na drugom panelu „Mediji: Društveno odgovorno izveštavanje vs. poslovni interesi izdavača„. Publika je odgovorila na pitanje „Ko danas ima najviše uticaja na uređivačku politiku medija u Srbiji?„. Čak 81,3% publike odgovorilo je „političke stranke„, 18,7% „kompanije koje se oglašavaju„, a niko iz publike nije odgovorio da uticaj na medije imaju „čitaoci/gledaoci„.
Tokom trećeg panela „Od Davida do Golijata: Ko je sve u Srbiji društveno odgovoran i kako to radi„, publika je učestovala u anketi sa pitanjem „Koje su prema vašem mišljenu najugroženije kategorije građana u Srbiji kojima je potrebna pomoć i države i društveno odgovornih kompanija i pojedinaca?„. Rezultati su sledeći: „deca bez roditeljskog staranja“ 70,6%, „beskućnici“ 37,3%, „siromašni i postradali od elementarnih nepogoda“ 35,3%, „domovi za stare“ 17,6%, „romska populacija“ 13,7%, „nešto drugo“ 9,8%, „tražioci azila“ 7,8%.
O odgovornom ponašanju prema životinjama govorilo se na panelu „Ljudi i Zveri: Koliko smo društveno odgovorni prema životinjama„. Na pitanje „Kada na ulici naiđete na pse lutalice, kako se ponašate?“ učesnici ankete su odgovorili: „uglavnom zastanem i pomazim ih“ 48,8%, „gledam da ih zaobiđem zbog opasnosti od besnila i drugih bolesti“ i „uvek gledam da im pomognem i pozovem neku od organizacija da im se pronađe smeštaj“ 19,5%, „ne primećujem ih“ 12,2%.
Tokom poslednjeg panela „Čemu služe i kako rade fondacije„, publika je odgovarala na pitanje „Da li treba govoriti o tome kako se i koliko pomaže?„. Rezultati su sledeći: „da, to daje primer ostalima da i oni budu društveno odgovorni“ 69%, „treba pomagati i prepustiti onima kojima se pomaže da oni pričaju“ 31% i niko iz publike ne smatra da je samopromocija ako se o govori o društveno odgovornim akcijama i kampanjama.
Kompletan prenos konferencije pogledajte OVDE, sve prezentacije govornika OVDE, a video zapise svih panela i prezentacija narednih dana na Youtube kanalu Color Press Grupe