
Da se ne baci: U ovom restoranu na meniju su otpadci, a ponekad se među njima nađe i kavijar!
Kuvari restorana „Real Junkfood project“ u Lidsu spremaju obroke isključivo od otpadaka.
Na meniju restorana u Zapadnom Jorkširu nalaze se specijaliteti od mesa, jela prilagođena vegetarijancima, sendviči i kolači. Ovde u proseku jede oko 30 mušterija dnevno i nijedna se dosad nije požalila, iako svi znaju da su obroci napravljeni od ostataka hrane iz supermarketa i drugih restorana. Gosti sami biraju koliko će platiti obrok koji im je serviran.
Projekat je u decembru pokrenuo kuvar Adam Smit, kome se u međuvremenu pridružilo još pet direktora i armija volontera. Samo tokom prošle nedelje, prijavilo se čak 50 ljudi voljnih da pomognu u transportu i pripremanju hrane.
„Naš koncept naplate navodi ljude da razmisle o tome šta im nudimo i koliko su spremni da plate za to. Verujemo da će bogati gosti dati malo više novca, ali čak i kada ne bi platili ništa, svejedno ih ne bismo ostavili gladne. Odužili bi nam se pomažući u kuhinji“, kaže Konor Volš (23), jedan od direktora.
Budući da sa ovim jedinstvenim restoranom sarađuju i luksuzni ugostiteljski objekti, na meniju se povremeno nađu i delikatesi poput kavijara, tartufa i dimljenog lososa. Osvrćući se na činjenicu da milioni tona hrane svake godine završe u smeću, Volš objašnjava svrhu projekta.
„Želimo da iskoristimo svu hranu koju društvo bespotrebno baca. Trudimo se da obezbedimo zdrave obroke onima koji su gladni, koristeći sastojke koji bi inače završili na deponiji“, kaže on za „Dejli mejl“ i dodaje da bi voleo da vidi još sličnih objekata u zemlji.
Njegov kolega Ed Kolber (23) otkriva da otvorena politika restorana podrazumeva da ljudi koji ne mogu da priušte kesicu čipsa sede pored onih koji na večere daju po deset funti.
„Traćenje bilo hrane, bilo energije, smatramo nemoralnim“, kaže Kolber.
Kako navode iz Doma lordova, bacanje velikih količina hrane ima i ekonomske i ekološke posledice.
„Oko 90 miliona tona hrane godišnje završi na deponijama u Evropskoj uniji. To pokazuje kakve razmere je poprimio ovaj problem“, navodi se u saopštenju koje poziva na edukaciju kupaca.
Izvor i foto: Blic