svet

decembar 17, 2014 09:00

By

#Digital2014 otkriva: Da li digitalizacija predstavlja „smrt“ lokalnih medija?!

Zeljko-Mitrovic1-610x822

Tokom konferencije „#Digital 2014“ koja je u organizaciji Color Press Grupe u beogradskom hotelu Hyatt Regency okupila medijske i telekomunikacijske lidere iz celog regiona, otvorena su mnoga pitanja u vezi sa novim trendovima u medijima, oglašavanjima i društvenim mrežama. Na panelu „Gde se krije građanin Kejn: Medijski skener regiona 2014“ vlasnik i direktor kompanije „Pink International“ Željko Mitrović izrazio je svoju zabrinutost zbog predstojeće digitalizacije koja će biti okončana do 17. juna 2015. godine.

Sledeće godine se prelazi na digitаlnо еmitоvаnjе terestričkog TV signаlа, i tada će nespremna domaćinstva ostati sa crnim ekranom. Sve države su građane na taj proces pripremale dve i više godina, mi se od tog trenutka nalazimo manje od godinu dana“, rekao je Mitrović.

Digitalnim signalom je trenutno pokriveno preko 93% stanovništva naše zemlje, a uvоđеnjе digitаlnе tеlеviziје grаđаnimа će оmоgućiti bоlјi kvаlitеt zvukа i slikе. Zа priјеm ovog signаlа pоrеd klаsičnе tеlеviziјskе аntеnе biće pоtrеbаn sеt-tоp bоks urеđај ili tеlеvizоr koji podržava odgovarajuće standarde.

“Оvdе gоvоrimо о sеt-tоp bоks urеđајimа kојi sе kоristе zа priјеm bеsplаtnоg digitаlnоg signаlа putеm klаsičnе tеlеviziјskе аntеnе, i želimo da naglasimo da to nisu isti urеđајi kојi sе kоristе zа priјеm kаblоvskih digitаlnih pаkеtа, nа štа grаđаni trеbа dа оbrаtе pаžnju, s оbzirоm nа sličnоst tеrminоlоgiје kоја је prisutnа u nајnоviјim reklamnim pоrukаmа kаblоvskih оpеrаtоrа”, istakla je Državna sekretarka Tatjana Matić.

Ona je napomenula i da je jedan od najvažnijih razloga zbog koga se televizija digitalizuje oslobađanje frekvencijskih kanala, nakon čega će se oni koristiti za mobilni brzi internet. “Prodajom ovog oslobođenog spektra, takozvane digitalne dividende 1, mogu se postići značajna finansijska sredstva za budžet Republike Srbije”, rekla je sekretarka.

tatjana matic

Set-top boksovi moćiće da se nabave u bolje snabdevenim prodavnicama potrošačke elektronike širom zemlje za oko 3.500 dinara. Najugroženijim kategorijama stanovništva oni će biti dodeljeni besplatno, a među njih spadaju korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć, na novčanu naknadu za pomoć i negu drugog lica, na dodatak za pomoć i negu drugog lica, kao i korisnici prava na penziju koji žive sami i koji ostvaruju mesečni iznos penzije koji nije veći od najnižeg iznosa penzije, utvrđenog za odgovarajuću kategoriju penzionera.

“Država nije u mogućnosti da vodi računa o tome šta će svaki pojedinačni građanin uraditi sa STB uređajem koji dobije, međutim, širokom ponudom programa koje će digitalna televizija nuditi, kao i dobrim kvalitetom signala, smatramo da ćemo preduprediti da se oni nađu na pijačnim tezgama”, rekla je Matić.

Goran-Karadzic1-610x831

Na panelu „Gde se krije građanin Kejn: Medijski skener regiona 2014“ predsednik Saveta Regulatornog tela za elektronske medije Goran Karadžić izjavio je da se mnogo više problema očekuje kada je reč o digitalizaciji regionalnih i lokalnih emitera.

„Nacionalni emiteri se dugo pripremaju za digitalizaciju i pretpostavljam daa su spremni. Međutim, jedna smo od zemalja sa najvećim brojem lokalnih i regionalnih medija. Digitalno emitovanje u koje je Srbija imala novca da investira jeste emitovanje nacionalnih kanala sa visokih lokacija. Sistem koji bi bilo neophodno postaviti kako bi lokalni mediji u digitalnom okruženju zadržali svoje zone pokrivanja jednostavno je preskup koncept“, rekao je Karadžić i stavio pod znak pitanja budućnost medija koji neće moći da podnesu cenovnu politiku i pokrivanje znatno većeg tržišta.

Ipak, sekretarka Tatjana Matić izjavila je da će sve mere biti preduzete da do toga ne dođe.

“Izrada cenovnika po kome će JP „Emisiona tehnika i veze“ naplaćivati svoje usluge televizijama je u završnoj fazi. Svakako da će biti  pronađeno rešenje koje će omogućiti opstanak lokalnih medija. Jedna od ideja je da regionalne i lokalne televizije dobiju veliki popust u nekom narednom periodu na obračunate cene usluga koje će im pružati JP ETV. Konačnu odluku o cenovniku donosi Vlada RS“, rekla je Tatjana Matić.

Kako bi građani što bolje bili upućeni u proces digitalizacije započeta je promocija koja je okrenuta prevashodno ka elektronskim medijima. Nosioci promocije su javni servisi, a partneri u procesu su RRA i svi emiteri. Ona će takođe obuhvatiti štampane medije, internet portale, društvene mreže, kao i direktni kontakt sa građanima. Trenutno se na našim televizijama emituje spot „Digitalizacija je stigla“, koji ima za cilj da objasni kakav je uređaj neophodno nabaviti da bi se nesmetano gledala digitalna televizija. Promocija se sastoji još iz četiri etape: informativnih „Besplatna dodela STB uređaja“, „Call centar“ i ,„Prelazak se dešava – animirane mape“, i igrane ,„Digitalizacija je stigla”.

digital logo 2

Autor: Alisa Varga, Life Content
Foto: Life Content, PrintScreen