

Evo kako da #hashtag radi za vas?
Ko to ubija haštag i njegov smisao? Svi oni koji ga stavljaju ispred svake reči misleći da time naglašavaju komentar.
Hashtag je „tema“ pod koju želite da stavite određeni post kako bi ga ostali, koji nisu vaši pratioci/fanovi, lakše našli i kako biste dobili priliku da se kroz određenu (uslovno rečeno) kategoriju mogli da se izrazite. To možete uspeti putem hashtagova koji su već popularni ili putem jedinstvenog haštaga koji vi možete smisliti i pokušati da ga popularizujete.
Ljudi vole da pripadaju trendovima i grupama, upravo zbog toga na društvenim mrežama koriste haštagove koji su popularni. Na primer, u Srbiji su jako popularni haštagovi #tbt, #onokad, #prvasmena.
Ipak, među popularnim postoje i oni korisni – na primer #POSAO. To je dobar primer da haštag na društvenim mrežama može mnogo toga.
Dakle, ako tražite posao, u Fejsbuk pretragu ukucate #posao i prelistajte sve oglase.
Problem kod Fejsbuka je u tome što on nije prvenstveno napravljen da radi po principu haštagova, kao Tviter ili Instagram, pa ćete videti da objave ne slaže hronološki.
Instagram je tu pametniji. On precizno sortira haštagovane objave, ali se retko koristi za promovisanje poslovnih prilika.
Tviter je „otac“ haštaga. Haštag tamo radi besprekorno. Dobra stvar je i to što su Tviteraši vrlo solidarni, tako da se objave ovakvog tipa rado „retvituju“.
Možete se prikloniti trendovima i koristiti univerzalne haštagove, a ako želite da pokrenete neki jedinstveni, morate delovati mudro.
Najpre, zacrtajte sebi cilj. Šta želite da postignete tim haštagom? Ako želite puku promociju brenda, čisto da haštag stoji tu i da „privlači“ one koji ga pretražuju, najpre razmislite koliko je vaš brend uopšte poznat i na koji način možete doći do ciljne grupe.
Ako promovišete, recimo svoj novi salon nameštaja, nema smisla da koristite haštag #salonnameštajaduo, jer svakako još nije poznat, pa bi možda bilo bolje da koristite neki univerzalni haštag koji će vam dovesti one koji se zanimaju za nameštaj. Recimo, putem haštaga #nameštaj (pri čemu obavezno koristite i verziju #namestaj).
Morate promišljati o ciljnoj grupi da biste uopšte mogli da dođete do nje.
Nemojte koristiti haštagove na engleskom ako želite da privučete domaće kupce/klijente. Jednostavno nema svrhe, osim ako ne želite da povećate bazu fanova.
Aktivacija sa haštagovima nije novina. U Srbiji se praktikuje vrlo dugo. Koriste se jedinstveni haštagovi za razne eventove, festivale, proizvode, dešavanja na domaćem terenu i u svetu.
Nagradne igre su uvek dobrodošle, ali samo ako je haštag dovoljno jasan – važno je da upućuje na brend i da je koncizan.
Treba izbegavati kilometarske haštagove. Korisnici uglavnom nemaju strpljenja da ih kucaju.
Da rezimiramo:
Pri osmišljavanju haštaga mislite na sledeće stvari
– Na svoj brend
– Na ciljnu grupu
– Kontekst haštaga
– Formu haštaga (ne sme biti predug, mora biti jasan, mora jasno upućivati na brend, ne sme biti dvosmislen…)
– Cilj koji želite da postignete putem haštaga
– Kao što možete da zaključite, haštag je više od pukog „tarabljenja“. Može biti vrlo koristan, ako se koristi pravilno. Nadam se da ste shvatili da „taraba“ ispred svake reči ne znači ništa.