

Kokan Mladenović odgovorio na optužbe glumaca Ateljea 212: Ne razmišljam o ostavci!
Kontroverzna predstava „Zoran Đinđić“ u režiji zagrebačkog reditelja Olivera Frljića, koja se bavi političkom pozadinom atentata na bivšeg premijera Srbije, podelila je ansambl, a za sve što se dešava većina krivi upravnika Kokana Mladenovića, koji je već treću godinu na čelu tog pozorišta.
Zbog pominjanja na sceni imena glumaca koji su je napustili, 25 od 33 člana ansambla potpisalo je peticiju za smenu upravnika „Ateljea 212“, koja je poslata Upravnom odboru. Čeka se odluka osnivača pozorišta, Skupštine grada, nakon konstituisanja novog saziva.
Pored postavljanja na repertoar predstava koje ne pripadaju profilu kuće, većina glumaca zamera upravniku Mladenoviću lošu komunikaciju, nefer odnos prema zaposlenima, javno iznošenje visine plata, kao navođenje imena glumaca koji su odbili ponuđene uloge. Međutim, prozivka članova ansambla na sceni, koji su odbili ulogu u predstavi „Zoran Đinđić“, bila je potez koji glumci nisu mogli tolerisati i pokrenuta je lavina nezadovoljstva.
Na konferenciji za novinare održanoj danas u Ateljeu 212, upravnik Kokan Mladenović istakao je da nema nameru da podnese ostavku.
“Ostavka se podnosi kada ste neuspešni. Budući da je ova kuća u svim segmentima uspešna, umnogostručila svoj uspeh. Upravnik se postaje imenovanjem Skupštine grada. Postavljen sam da unapredim poslovanje, to smo i uradili tako da o ostavci i ne razmišljam”, bio je jasan Kokan Mladenović.
Upravnik Ateljea 212 istakao je da on nije pokrenuo ovu vrstu polemike: „Ovakav način predstavljanja svog nezadovoljstva javnosti šteti, i dugoročno, ugledu pozorišta. Neću doći na njihovu konferenciju za štampu, prvo jer nisam pozvan a drugo, demokratsko je pravo glumaca da organizuju konferenciju za štampu u svojoj kući. Nadam se da će sutra njihovo obraćanje javnosti biti zasnovano na argumentima, za razliku od ranije.“
On je istakao da postoji maksimalna volja uprave pozorišta da se svi problemi „kreativno reše“.
„Neću dozvoliti da u značajnoj instituciji kao što je pozorište odgovaram na neosnovane klevete i uvrede, koje nisu argumentovane. Predstavu ‘Zoran Đinđić’ postavili smo na repertoar u želji da pozorištu vratimo funkciju tribuna. Izazvala je burne reakcije, pozitivne i negativne. Glumci su imali nekoliko nedelja, pravo da napuste projekat ako žele, bez ikakvih sankcija, dakle nije bilo prekora i kazni zbog toga. Takođe, reditelj Frljić je imao pravo da odabere glumce sa kojima će sarađivati. Što se Upravnog odbora tiče, predstava je usvojena uslovno, a kada su se vratili nakon kontrolne probe, četiri člana od pet, koliko broji Upravni odbor, odlučili su da predstava izađe u javnost. Neumesno je što se sada ograđuju od svoje odluke, kao i da svoju eventualnu odgovornost guraju pod tepih“, naglasio je Mladenović, i dodao: „Nisam ćutao nakon obraćanja dela ansambla – bio sam poslovno odsutan do juče i bukvalno danas je prvi slobodan termin za moje obraćanje medijima. Atelje 212 je ozbiljna institucija, dužni smo da održimo nivo kuće. Takođe, Atelje 212 nije moje vlasništvo, kao ni vlasništvo glumaca. Maksimalno sam otvoren za saradnju. Imam detaljan plan o rešenju nastale krize ali ne bih sada o tome govorio.“
Mladenović je novinarima izneo podatke o poslovanju pozorišne kuće, najavio nove projekte i izrazio zadovoljstvo postignutim uspesima, izvedeno je 1590 predstava i osvojeno 77 nagrada na festivalima u minule tri godine. Međutim, Mladenović je istakao da zbog snimanja ili igranja u drugim pozorištima izgubljeno 1780 radnih dana, kao i da su glumci vratili 28 uloga.
„Ne verujem u tzv. teoriju zavere. Ne postoji ‘zaverenička misao’, već nesporazum. Okolnosti u kojima živimo nisu prijatne ali mi, kuća, moramo da zarađujemo. Atelje 212 je jedino pozorište koje nije otpustilo nijednog svog člana. Nemam bojazni pred sudom javnosti, verujem da smo napravili dobar posao. Nezadovoljstvo, zbog objavljivanja imena glumaca koji su odbili ponuđene uloge, na internoj tabli kuće, nije opravdano jer oni moraju da shvate da odbijanje nije dobro za politiku kuće, napravljena je šteta preko pet miliona dinara. Tri godine sam direktor i nijedan glumac nije sankcionisan, iako se neki od njih ponašaju kao slobodni umetnici a primaju plate stalno zaposlenih. Za ove tri godine, dobio sam samo dva zvanična predloga glumaca, o daljoj saradnji, o čemu postoje zapisnici.“
Na pitanje postoji li način da se nađe neko kompromisno rešenje u vezi predstave „Zoran Đinđić“, Mladenović je odgovorio: „Predstava je započela svoj buran život, traženi smo na više od deset festivala a 24. juna igra se u SNP-u. Ova predstava je ponos našeg pozorišta, predstavlja trenutno okosnicu repertoara.“
Pismo je je poslato gradonačelniku Grada Beograd Draganu Đilasu, članu Gradskog veća za kulturu Beograda Vesni Marjanović, sekretaru Sekretarijata za kulturu Grada Beograda Ivani Avžner, Upravnom odboru Pozorišta Atelje 212, i direktoru pozorišta Atelje 212 Kokanu Mladenoviću. Smenu Mladenovića traži 25 članova ansambla „Ateljea 212“: Aleksandra Janković, Anica Dobra, Anita Mančić, Bojan Žirović, Branimir Brstina, Branislav Zeremski, Branka Šelić, Dara Džokić, Dragana Đukić, Dubravka Mijatović, Erol Kadić, Gordan Kičić, Gorica Popović, Isidora Minić, Katarina Žutić, Milan–Caci Mihailović, Milica Mihajlović, Nebojša Ilić, Nenad Ćirić, Nenad Jezdić, Radmila Tomović, Tihomir Stanić, Vladislav Mihailović, Sofija Juričan i Marinko Madžgalj. Uz saopštenje priloženo je i 48 potpisa zaposlenih u Ateljeu 212, na zahtev dela glumaca za smenu prihvatio je Upravni odbor „Ateljea“ na sednici 4. juna. Članovi ansambla koji traže smenu upravnika zbog, kako navode, „samovolje, nadmenosti, neukusa, samoreklamerstva, diletantizma, prezira prema glumcima, sejanja zlog semena“, dodajući da neće obustaviti rad na predstavama, kao i da redovno primaju plate i honorare.
Tekst i foto: Nataša Odalović