TAnja SAvic TAnja SAvic
svet

oktobar 1, 2014 16:58

By

Kompanija P&G primenjuje najnovija istraživanja iz oblasti kognitivne nauke za unapređivanje inovacija u nezi tkanina

ariel lenor

P&G Fabric Care – deo kompanije P&G koji se bavi negom tkanina i čiji globalni brendovi uključuju Ariel i Lenor – primenjuje kognitivnu nauku kako bi došao do odgovora na pitanje zašto ljudi prestaju da vole svoju garderobu, što dovodi do toga da mnogi od nas 80 posto vremena koriste samo 20 posto svoje odeće. Kompanija P&G će iskoristiti ova saznanja kako bi napravila proizvode koji će podstaći otkrivanje i produžavanje lepote i trajanja odevnih komada koje ljudi vole. Naime, nedavno ispitivanje, sprovedeno u ime kompanije P&G, otkrilo je da bi 84 posto žena volelo da revitalizuje odeću iz svojih ormara.

Najnovije istraživanje kompanije P&G da ljudi trpe višečulne uticaje zapravo u većoj meri nego što su svesni i da u određenom trenutku prestaju da nose odeću jer gubi višečulne odlike koje su ih isprva privukle – specifičan izgled, osećaj i održavanje. Ove kognitivne – ali najvećim delom nesvesne – reakcije mozga na čulne atribute tkanine mogu da nas nateraju da otpišemo odevni komad u zadnji deo garderobera i prestanemo da ga nosimo. Kombinovanjem ovih kognitivnih saznanja o višečulnosti mozga sa nenadmašivom ekspertizom u oblasti nauke o lepoti i nezi odeće stručnjaci za vlakna kompanije P&G već neko vreme proučavaju inovacije u nezi tkanina kako bi oktirli na koji način mogu da potpomognu održavanje poželjnih čulnih odlika odeće kako bismo je duže nosili i voleli.

Kognitivna nauka i nauka o vlaknima
Veza između čula i modnog opredeljenja nije novost, ali ono što jeste je eksplozija čulnih tkanina na modnim pistama i rafovima brendova namenjenih najširoj grupi kupaca. S obzirom na to da čulne tkanine počinju da zauzimaju sve više prostora u garderoberima potrošača, kompanija P&G je prepoznala potrebu da odgovori na ovaj fenomen – iskoristila je svoj trostepeni naučni pristup vlaknima, koji podrazumeva čišćenje, zaštitu i unapređivanje voljene odeće, i primenila ga u korist višečulnih odlika tkanine koje utiču na odnos ljudi prema svojoj odeći.

Potpredsednik odeljenja P&G Fabric Care za Evropu, Robert van Papelendam, izjavio je sledeće:
„Odeljenje za negu tkanina kompanije P&G veruje da se ljudi sve više oslanjaju na proizvođače odeće i stručnjake za negu tkanina i očekuju od njih da učine modu pristupačnijom i jednostavnijom za čišćenje i održavanje. Upravo zbog toga smo započeli saradnju sa modnim dizajnerom Džajlsom Dikonom i uglednim predviđačem trendova u tkaninama kompanijom Première Vision – da bismo uspostavili vezu između nege tkanina i mode u cilju razvijanja proizvoda koji predstavljaju odgovor na makrotrendove u industriji mode i tkanina. Istovremeno se odvijala i saradnja sa vodećim profesorom kognitivne nauke, dr Lorensom Rosenblumom, koja nam je pomogla da bolje razumemo na koji način višečulna svojstva tkanine utiču na percepciju i odnos ljudi prema odeći, a da ljudi toga nisu svesni. Ova saznjanja čine samu srž naših najnovijih inovacija, koje potpomažu revitalizaciju i produžavanje odnosa potrošača prema omiljenim komadima odeće.“

Dr Lorens Rosenblum, kognitivni psiholog, izjavio je sledeće:
„Tkanine mogu da izazovu čitav niz osećaja i percepcija koji utiču na naša sećanja, raspoloženje, pa čak i samopouzdanje. Ne samo da ljudska percepcija ima ulogu u izboru pri kupovini odeće, već npr. ako izvadimo određeni komad iz garderobera godinu dana posle kupovine, može da se desi da promenimo odnos prema tkanini zbog višečulnih uticaja. Oduševljen sam što sam u poziciji da učestvujem u reakciji kompanije P&G na ovaj izazov.“

Džajls Dikon, globalni modni konsultant odeljenja P&G Fabric Care, izjavio je:
„Za mene dizajniranje odeće predstavlja više od pukog kreiranja efekta na modnoj pisti; ono što ja želim je da ljudi moju odeću vole, da se dobro osećaju u njoj, ali i da ona dugo traje – upravo u tome leži značaj trostepene naučne inovacije koju predvodi kompanija P&G. Saznanje da tkanine dobijaju kvalitet nege koji im mogućava da zadrže oblik, boju i teksturu predstavlja ključnu stavku. Stalne inovacije kompanije P&G u nezi tkanina inspirisale su moje prve odevne komade koji mogu da se peru u mašini u okviru kolekcije predstavljene na londonskoj Nedelji mode za jesen/zimu 2014, kao i ekskluzivnu liniju koju sam kreirao za Ariel i Lenor, a koja će biti predstavljena u novembru.“

P&G Future Fabrics
Odeljenje P&G Fabric Care će otkriti na koji način je trostepeni naučni pristup vlaknima uticao na nove proizvode u okviru događaja P&G Future Fabrics (P&G tkanine budućnosti) u Berlinu. U svojoj drugoj godini, P&G Future Fabrics događaj je fokusiran na temu Fabric of the Senses (Tkanina čula), odnosno želju da se tkanina i odeća osete u višečulnim dimenzijama. Posetioci će imati priliku da istraže novi reovlucionarni pristup inovacijama u nezi tkanine koji je inspirisan i obogaćen kognitivnom naukom ljudske višečulne percepcije.

Autor: Life Content