
„Lamborghini“: Asterion zaustavljen zbog Urusa
Ljubitelji koncepta Asterion, koji je predstavljen 2014, biće razočarani jer je Lamborghini odlučio da ga privremeno „stavi na led“ kako bi se fokusirao na realizaciju SUV modela Urus.
Lamborghini je na auto – salonu u Parizu privukao veliku pažnju ljubitelja automobila „Plug-In“ hibridnim konceptom Asterion.
Srce pogonskog sistema ovog vozila je benzinski 5.2 litarski V10, koji je pozajmljen iz modela Huracan. Motor proizvodi 610 ks (449 kW) i 560 Nm, ali se kod Asteriona celokupna snaga prenosi samo na zadnju osovinu.
Osim benzinca, automobil ima i tri elektromotora, od kojih se dva nalaze na prednjoj osovini. Ukupna snaga električnih motora iznosi 300 ks (220 kW) i prenosi se na prednje točkove.
Elektromotori se napajaju iz litijim-jonske baterije smeštene u centralnom tunelu, u podu vozila.
Kombinovana snaga sistema dostiže 910 ks, zahvaljujući čemu Asterion os 0 do 100 km/h ubrzava za 3 s, pre nego što dostigne maksimalnih 320 km/h.
Ako za pogon koristi isključivo električnu energiju, auto je u stanju da pređe do 50 km.
Pojava jednog ovakvog koncepta odmah je otvorila pitanje eventualnog serijskog modela.
Međutim, Lamborghini je posle nekoliko godina premišljanja najzad dao zeleno svetlo za SUV Urus, pa je taj model dobio prioritet nad Asterionom.
Šef italijanskog proizvođača, Stephan Winkelmann, potvrdio je da Asterion trenutno nije u fokusu i otkrio još neke detalje o tome kako je nastalo jedno takvo vozilo.
„Koncept je prvenstveno trebalo da pokaže da smo sposobni da napravimo hibridni sportski automobil, ako u budućnosti budemo primorani da pređemo na ovu vrstu pogona zbog strožih emisionih standarda. Želeli smo da vidimo i kakve su reakcije naših klijenata. Oni su nam rekli da hibridni pogon ima smisla jedino ako elektromotor značajno poboljšava performanse. Lamborghini nije automobil na kome imate potrebu da štedite na gorivu. To je vozilo koji se ne vozi svakog dana i kojim vlasnici prosečno prelaze ne više od 5.000 km godišnje“, kaže Winkelmann.
Po svemu sudeći, na serijski model Lmborghinija sa hibridnim pogonom moraćemo da sačekamo još neko vreme.