svet

mart 19, 2014 11:00

By

Vazduhoplovna misterija se nastavlja: Avion se srušio u malezijsku džunglu?

avion_648222S1

19. mart 2014. 11:00

Nakon što je prošle nedelje uočen obris nalik na avion na dnu mora, a u ponedeljak se i udovica Kurta Kobejna pohvalila da je pronašla olupinu nestalog malezijskog Boinga 777 sa 239 putnika i članova posade, posebna veb stranica Tomnod dala je još jedan rezultat koji bi mogao zaintrigirati mnoge. Putem Tomnoda obični građani nakon jednostavne registracije mogu pretraživati najsvežije satelitske fotografije područja na kojem je avion mogao nestati, a studenti s Tajvana uočili su nešto sumnjivo negde u malezijskoj džungli.

Na fotografiji se nedvosmisleno vidi da je reč o obektu u obliku aviona te da se nalazi usred šumovitog područja, no autentičnost fotografije zasad nije potvrđena. Slika se pojavila u trenutku kada je skupina stanovnika jednog malezijskog sela izašla u javnost s tvrdnjom da su videli nestali avion kako iznad njih naglo menja kurs te kreće smerom iz kojega je i došao nad selo.

Najmanje devet osoba iz sela Kelantan na sjeveroistoku Malezije, uglavnom tunolovaca i ratara, obavestilo je policiju da su videli nekakav svetleći leteći obekat nad selom koji je proizvodio snažan zvuk, što bi se moglo poklopiti s najnovijim tvrdnjama pojedinih istražitelja da je letelica možda letela izrazito nisko, kako ne bi bila primećena na radarskim zaslonima.

Tajlandska vojska priznala je nakon deset dana: „Na radaru smo videli nešto što bi mogao biti nestali Boeing. Nismo obraćali pažnju. Kraljevsko vazduhoplovstvo Tajlanda prati jedino potencijalne pretnje za našu zemlju“, saopštili su iz vojske.

Oni su, takođe, dodali da avion nikad nije ušao u tajlandski vazdušni prostor, te da inicijalni zahtev za informacijama od strane malezijskih vlasti nije bio dovoljno detaljan.

http://youtu.be/VGUHyJAUuJE

Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Printscreen

pilot

14. mart 2014. godine 9:45

Mediji sve češće navode scenario prema kojem je pilot Zahari Ahmad Šah izvršio samoubistvo i sa sobom u smrt poveo 238 ljudi. I policija ostavlja otvorenu opciju da je pad aviona bio povezan sa Šahovom greškom i pored njegove besprekorne prošlosti.

„U potrazi za dokazima ne možemo da isključimo nijednu teoriju“, rekao je Džon Brenan, šef CIA, komentarišući teoriju o suicidalnom pilotu.

Kopilot iz avio-kompanije „Malezija erlajnz“, koji je više puta imao priliku da leti sa Šahom, opisuje ga kao zaluđenika za avionsku tehnologiju.

„Oduvek je želeo da postane pilot. Bio je pravi štreber u svom poslu i rado je delio savete drugima“, rekao je kopilot za Rojters.

On je dodao da je Šah poznavao sve prednosti i mane „boinga 777“ i da je u svojoj kući u predgrađu Kuala Lumpura instalirao mali simulator leta s punom opremom i tri monitora.

„Stalno smo ga zafrkavali zbog toga. Pitali smo ga zašto nosi posao kući“, rekao je radnik malezijske avio-kompanije koji pilota poznaje već 20 godina.

Šah se fotografijom kućne verzije simulatora leta pohvalio na Fejsbuku, a druge slike na njegovom profilu pokazuju da je bio strastveni kolekcionar minijaturnih letelica na daljinsko upravljanje.

Iskusni pilot rođen je u Maleziji, a karijeru je započeo 1981. godine. Do sada je u vazduhu proveo ukupno 18.365 sati. Malezijsko odeljenje za civilnu avijaciju imenovalo ga je za posmatrača na testovima za buduće pilote.

Za Šaha kažu da je druželjubiv i velikodušan među svojim komšijama i prijateljima. Prema njihovim rečima, voleo je da kuva i da nosi hranu na okupljanja u naselju.

„Svako bi bio srećan da ima suseda kao što je on“, rekao je Rahim Zainun iz Kuala Lumpura.

Šahovi poznanici pokrenuli su internet stranicu pod nazivom „Ko je zapravo kapetan Zahari Šah“, na kojoj navode:

„Molimo vas da ne postujete nikakve pretpostavke dok ne dobijemo zvanične informacije. Smatramo da ovaj čovek zaslužuje vaše poštovanje. Molite se za njega.“

Nestanak sa radara: Radar podatke o brzini, kursu i položaju dobija od aviona preko uređaja koji se zove transponder. Ti podaci su u svakom trenutku dostupni kontroloru leta. Čak i kada pilot isključi transponder, primarni odraz (pozicija objekta) ostaje vidljiv. Nejasno je kako je u ovom slučaju avion potpuno iščezao.

Vojni radari su sigurno detektovali njegov signal do ulaska u radarsku senku, odnosno do trenutka kada se nalazio na maloj visini, tokom poniranja. Čim avion nestane sa radara, kontrolor leta ima obavezu da pozove pilota i pita ga šta se desilo, što sam više puta i sam iskusio u praksi. Međutim, nema izveštaja o bilo kakvoj komunikaciji između njih.

Eksplozija: Kada bi došlo do raspada aviona na visini iznad 10.000 metara, njegovi najveći delovi koji sadrže čeličnu konstrukciju sigurno bi potonuli odmah. Međutim, manji ostaci kao što su sedišta, gumeni i plastični elementi, plutali bi na površini. U zavisnosti od jačine vodene struje, delovi su mogli da otplove i na desetine kilometara daleko. Ako bi avion ceo dotakao površinu, pa se raspao tek prilikom udara, onda bi se ostaci našli u koncentrisanom obliku.

Crna kutija: Teorijski je moguće da se crna kutija izgubi, ali to se događa u retkim slučajevima, kada završi na dnu okeana. Nju zapravo čine dva uređaja narandžaste boje, veličine šahovske table. Jedan snima glasove u kokpitu tokom poslednjih 30 minuta leta, a drugi beleži parametre leta. Oba uređaja sadrže predajnik koji odašilje talase na osnovu kojih sateliti lociraju crnu kutiju.

Malaysia Plane

11. mart 2014. godine 13:00

Američka mornarica uputila je i drugi vojni brod – razarač Kidd, u potragu za avionom Boing 777-200 malezijske vazduhoplovne kompanije nestalim u subotu u Južnom Kineskom moru, koji je prevozio 227 putnika i 12 članova posade. Neverovatno je to da mobilni telefoni nestalih putnika navodno i dalje zvone.

Čak 19 porodica potpisalo je izjavu u kojoj tvrde da su uspeli da pozovu svoje najmilije, ali nisu dobili nikakav odgovor. Neki od putnika su čak bili onlajn na kineskoj društvenoj mreži „QQ“.

Potraga za nestalim malezijskim avionom ušla je danas u četvrti dan, dok među bezbednosnim zvaničnicima u Evropi, SAD-u i Aziji raste skepticizam da je letelica bila meta terorističkog napada.

Sveobuhvatna potraga u koju je uključeno četrdesetak brodova mornarica 10 zemalja, desetina vojnih aviona, helikoptera, obalska straža, privatna plovila i 10 kineskih satelita visoke rezolucije, za sada, nisu uspeli da uđu u trag boingu 777-200ER koji je nestao s radara oko dva sata nakon poletanja u subotu ujutru na letu od Kuala Lumpura do Pekinga.

„Nastavljamo da pomažemo malezijskoj vladi u potrazi i spasilačkoj operaciji u vezi sa nestankom aviona“, rekao je portparol Pentagona, pukovnik Stiven Voren.

Ranije su SAD angažovale u operaciji potrage razarač „Pinkni“ i vojni avion „Orion“. Prema Vorenovim rečima, posada „Pinknija“ je istražila pronađene ostatke u zoni potrage i zaključila da one ne pripadaju nestalom avionu.

U operaciji su angažovana i dva helikoptera „Sihok“ koji su opremljeni aparatima infracrvenog zračenja za potragu u noćnim uslovima, preneo je AFP.

Predstavnik Pentagona je rekao da posade američkih razarača rade u bliskoj koordinaciji sa vojnim brodovima Malezije, Kine i Singapura.

Veza sa avionom izgubljena je dva sata posle poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i tada se nalazio nad Južnim Kineskim morem na udaljenosti od 120 morskih milja od grada Kota-Baru.

Izvor: Portalanalitika.me

10. mart 2014. godine 13:20

Nestanak malezijskog aviona je „vazduhoplovna misterija bez presedana“, izjavio je zamenik direktora Malezijske civilne vazduhoplovne službe Azharudin Abdul Rahman. Prema najnovijim saznanjima istrage, pet putnika se čekiralo za let, ali su u poslednjem trenutku povukli prtljag iz aviona i odustali od putovanja. Ispostavilo se da je jedini dokaz da je avion pao, trag kerozina u moru, zapravo napravio brod.

Iako je u toku sveobuhvatna potraga za avionom iz vazduhu i sa mora, ni trećeg dana nije pronađen bilo kakav trag o avionu niti o 239 putnika i članova posade aviona sa leta od Kuala Lumpura do Pekinga.

Rezultati laobratorijske analize uzoraka uzetih iz naftne mrlje u vodama pored obala Malezije pokazali su da ta nafta nije iscurela iz aviona koji je pre dva dana nestao na liniji Kuala Lumpur-Peking, saopštila je danas malezijska Pomorska služba.

„Ta nafta nije korišćena za avion“, rekla je portparolka Pomorske službe Faridah Šuib, dodavši da se ta vrsta nafte koristi za brodove, preneo je AFP.

Mrlja, iz koje su uzeti uzorci, nadjena je oko 185 kilometara severno od istočne priobalne malezijske države Kelantan, južnije od mesta na kojem su kontrolori leta u subotu izgubili kontakt sa avionom, koji je prevozio 239 putnika i članova posade.

Interpol je u međuvremenu objavio da istražuju dvoje putnika koji su se navodno u avion ukrcali koristeći lažne isprave, javlja Dejli mejl. Sumnja se da imaju veze s nestankom aviona. Malezijske vlasti proveravaju snimke nadzornih kamera sa aerodroma kako bi otkrili koji su putnici koristili lažne isprave.
Zamenik direktora Malezijske civilne vazduhoplovne službe Azharudin Abdul Rahman je istakao da se otmica ne može isključiti dok istraga ne isključi sve mogućnosti nestanka aviona kompanija Malezija Erlajn sa leta MH370 za Peking, prenela je agencija Rojters.

– Nažalost nismo pronašli bilo šta, što izgleda da su predmeti iz aviona, a kamoli avion. Što se nas tiče, moramo da pronađemo avion, moramo da nađemo komad letelice, ukoliko je to moguće – rekao je Rahman na konferenciji za novinare.

Na desetine brodova i aviona iz sedam zemalja krstari morima oko obala Maleziji i južno od Vijetnama, paralelno sa razmatranjem pitanja o mogućim bezbednosnim propustima, bombi ili otmici što je moglo da obori Boingov avion.

Vijetnam je danas poslao dva helikoptera sa južnog ostrva Pu Kvok radi provere objekta prethodno uočenog iz aviona. Spasilački helikopter je izvršio osmatranje žutog objekta u moru i utvrdio da nije reč o čamcu za spasavanje sa nestalog malezijskog putničkog aviona, kao što se ranije sumnjalo, saopštila je danas civilna avijacija ove zemlje.

„Objekat je proveren na zahtev malezijskog centra za spasavanje, 130 kilometara jugozapadno od ostrva To Ču. Objekat je identifikovan kao kotur za kablove prekriven mahovinom“, navodi se u saopštenju uprave vijetnamskog civilnog vazduhoplovstva.

U saopštenju nije precizirano da li je ovaj objekat dio aviona, ali je rečeno da će njegove fotografije biti poslate u komandni centar.

Avion sa leta MH370 nestao sa radara u ranim satima u subotu, oko sat vremena po poletanju sa aerodroma u Kuala Lumpuru, pošto je avion postigao visinu od 10.670 metara.

Rojters navodi da je vijetnamska mornarica prijavila da je uočila nešto što bi moglo da bude komad aviona, pošto je sinoć mrak počeo da pada nad Tajlandskim zalivom i Južnim kineskim morem i brodovi i avioni će nastaviti potragu po dnevnom svetlu pošto do sada ništa nisu pronašli.

Vijetnam je poslao helikoptere da provere „žuti objekat“ koji pluta u vodi, za koji spasioci pretpostavljaju da bi mogao biti čamac za spasavanje sa malezijskog aviona koji je nestao sa 239 putnika, saopštili su danas zvaničnici.

Malezijski ministar unutrašnjih poslova Zahid Hamidi izjavio je da su dvojica putnika koji su se sa ukradenim pasošima ukrcali na let „Malaysia Airlines“, koji je pre dva dana netragom nestao sa radara, imali „azijatske crte lica“.

„I dalje mi nije jasno kako carinicima nije bilo nimalo neobično da vide Italijana i Austrijanca, ali sa azijatskim crtama lica“, izjavio je sinoć Hamidi, kako je navela malezijska novinska agencija Bernama.

On je dodao:
„Sprovešćemo internu istragu, u kojoj ćemo se posebno fokusirati na službenike koji su bili na dužnosti na medjunarodnom aerodromu u Kuala Lumpuru u vreme leta MH370.“

Malezijski ministar saobraćaja je juče rekao da vlada te zemlje razmatra mogućnost da se radi o terorističkom napadu i da su stupili u kontakt sa obaveštajnim agencijama drugih zemalja, uključujući američki FBI.

8. mart, 21:00
Prema najnovijim saznanjima zvaničnici su potvrdili da su se dve osobe sa nestalog aviona, ukrcale sa pasošima ukradenim na Tajlandu. Ta vest je podigla sumnju o eksploziji bombe kao vrlo mogućem  uzroku nestanka aviona sa radara. Takva mogućnost bi se najviše poklapala sa uzrokom naprasnog nestanka aviona i objasnila tu činjenicu da posada nije imala vremena da pusti bilo kakav signal o problemima na letu. Ipak, dok se ne pronađu dokazi, ova saznanja o ukradenim pasošima i teorija o bombi kao uzroku nestanka aviona, ostaju na nivou špekulacije.

Na internetu se pojavio zlokoban video snimak koji navodno prikazuje trenutak kad je Boing sa 239 putnika i članova posade nestao iznad Južnog kineskog mora. Iako njegova autentičnost još uvek nije potvrđena, mnogi strani mediji ne sumnjaju u njegovu istinitost.

Izvor video snimka je stranica za praćenje avionskih letova u realnom vremenu.

Klip prikazuje let MH370 koji je krenuo iz Kuala Lumpura prema Vijetnamu, ali otprilike na pola puta iznad Južnog kineskog mora simbol za avion je pocrveneo i odjednom nestao. Od tog trenutka niko ga nije ni video ni čuo. Potraga je prekinuta zbog noći, ali su uočene dve naftne mrlje u moru.

Autor: Life Content

Izvor: theavionist.com

08. mart 2014. godine 10: 46

Vijetnamska mornarica je objavila da se avion kompanije „Malezija erlajnz“, koji je nestao sa 227 putnika i 12 članova posade, srušio u Južno kinesko more, kod obale vijetnamskog ostrva To Ču, dok malezijski ministar saobraćaja to demantuje.

„U ovom trenutku nema brodova vijetnamske mornarice tako da moramo da tražimo brodove sa ostrva Ou Kvok za spasilačku operaciju“, izjavio je admiral vijetnamske mornarice Ngo Van za vijetnamske državne medije.

Međutim malezijski ministar saobraćaja je to demantovao i rekao da nema ni traga od olupine aviona, prenosi Rojters.

Ni kompanija „Malezija erlajnz“ nije potvrdila da se avion srušio. Ona je ranije saopštila prvu pretpostavku da je avion možda sleteo u Nanmingu, u istočnoj Kini.

Boing 777, koji je leteo iz Kuala Lumpura u Peking, poslednji kontakt sa kontrolorima leta imao je 120 nautičkih milja od istočne obale malezijskog grada Kota Baru, naveo je u saopštenju generalni direktor „Malezija erlajnza“ Ahmed Jauhari Jahja.

On je kazao da Malezija i Vijetnam sprovode zajedničku potragu i spasilačku operaciju, ali nije izneo druge detalje o tome. I Kina je poslala dva spasilačka broda u Južno kinesko more da pomogne u spasilačkoj operaciji.
„Veoma smo zabrinuti. Vesti su vrlo uznemirujuće. Nadamo se da su svi u avionu bezbedni“, izjavio je kineski ministar spoljnjih poslova Vang Ji, preneo je Rojters.

Avion je poleteo iz Kuala Lumpura noćas u 12.21 po lokalnom vremenu, a u Peking je trebalo da sleti u 6.30 sati.
„Veoma nam je žao što smo izgubili svaki kontakt sa letom MH370“, kazao je Jauhari.
„Malezija erlajnz“ je saopštio da su putnici državljani 14 zemalja i da je među njima najmanje 152 Kineza, 38 Malezijaca, 12 Indonežana, šestoro Australijanaca i troje Amerikanaca, dodajući da su avionom putovala i dve bebe -jedna iz Kine i druga iz Amerike.

Ako bude potvrđeno da se avion srušio, to će biti druga teška nesreća u kojoj je učestvovao boing 777 za manje od godinu dana i sigurno najveća od kada je taj avion ušao u upotrebu 1995. godine.

Boing 777 „Azijana erlajnza“ srušio se u julu prošle godine u San Francisku i tom pirlikom su poginula tri putnika, a više od 180 je povređeno.

Kompanija „Boing“ je objavila da je upoznata sa nestankom aviona i da prati situaciju.

Autor: Life Content
Izvor: Tanjug
Foto: Tanjug