

Michael Kirby: „Građani Srbije treba da nađu snagu u talentu i obrazovanju i počnu da osnivaju svoje kompanije“
Najčešća tema panela na nedavno održanom Kopaonik biznis forumu bila je kako se izvući iz situacije u kojoj se nalazimo. Malo se gledalo unapred, a više kako da se na kratak rok reši teška ekonomska situacija. Međutim, na jednom od panela gledalo se dalje. Gledalo se prema najmlađim predstavnicima našeg društva i kako njih spremiti i obučiti za ono što ih u životu očekuje. Posebno kada je preduzetništvo u pitanju.
Uvodni govor na panelu koji je priredila organizacija Dostignuća mladih u Srbiji ’Mladi/obrazovanje/preduzetništvo’, držao je američki ambasador u Srbiji Michael Kirby, koji dolazi iz zemlje gde je preduzetništvo od suštinskog značaja za celu državu i koje generiše pola BDP-a SAD.
Na naše pitanje da li su građani Srbije dovoljno preduzetnički nastrojeni, Kirby nam je odgovorio da je situacija ’takva, kakva je’.
„Ideja je, prema mom mišljenju, da se prihvati startna pozicija i da će odatle biti sve bolji. Mislim da to važi za svakoga. Ako mislimo da smo dobri, to nije dovoljno. Ali ima u Srbiji dobrih ideja“, kaže Kirby i navodi primere srpske kompanije Limundo i američke Clover koja posluje u Srbiji.
Braća Nikolić koja su osnovala Limundo 2006, iako bez preduzetničkog iskustva, ušla je u sektor e-trgovine, znajući da na srpskom tržištu postoji potreba za njim, kaže Kirby i dodaje kako, na primer, američki Clover, osnovan pre 18 godina i za kratak period postao najveći svetski recikler mobilnih telefona i kertridža, upošljava pet stotina stručnjaka u Novom Sadu.
„Progres je prisutan“, ističe Kirby, „Građani Srbije u primerima koje sam naveo mogu da nađu snagu u talentu i obrazovanju i počnu da osnivaju svoje kompanije. A preduzetnički duh može da se kreira, kao prvo kroz promociju uspešnih priča, a zatim i kroz preduzetničko obrazovanje koji mlade ljude obučava ne samo o osnovama biznisa, već i veštinama koje su neophodne da se postane uspešan preduzetnik. To je na primer, mogućnost da se propozna šansa, jako kritičko mišljenje i analitičke veštine.“
Izvor: BizLife
Foto: Wikipedia