svet

maj 21, 2013 14:14

By

Nakon 24 sata agonije putnici iz Amsterdama stigli u Beograd!

jat1
Više od 20 putnika iz Srbije let za Beograd čekalo je na aerodromu u Amsterdamu 24 sata. Jatov avion konačno je sleteo na Aerodrom Beograd nešto pre 13.50.
Oni su sa amsterdamskog aerodroma „Šipol“, na kom su bili zarobljeni 24 sata, krenuli danas u 11.55. Kako je ranije javio Blic, među putnicima koji su bili „zarobljeni“ na amsterdamskom aerodromu bilo je i beba, male dece i jedna starija osoba sa zdravstvenim problemima.
Iz Jata je danas objašnjeno da je zbog problema sa prtljažnim vratima na Jatovom avionu jučerašnji let iz Amsterdama za Beograd odložen za danas, a jutrošnje kašnjenje poletanja od dva sata bilo je zbog obaveznog testiranja i provere ispravnosti letelice, nakon otklanjanja problema.
„Razlog odlaganja leta je tehnički problem na letelici na kojem je radila ovlašćena tehnička služba na aerodromu u Amstedamu. Posle uspešno obavljenog jučerašnjeg leta JU 262 iz Beograda za Amsterdam, nakon sletanja u 12 sati i pregleda letelice, ustanovljen je problem sa prtljažnim vratima“, rečeno je Tanjugu u Jatu.
Zbog toga je jučerašnji povratni let JU 2632 odložen za danas u 9.30 sati, a svi putnici su, kako to i nalažu procedure evropskih vazduhoplovnih vlasti, smešteni u hotel o trošku Jata.
Radove na prtljažnim vratima, kako ističu u nacionalnoj avio-kompaniji, obavljala je ovlašćena tehnička služba u Amsterdamu i ona je jedina imala prave informacije o tome kada će avion biti spreman za obavezno testiranje pre poletanja.
„Jutrošnje poletanje aviona kasnilo je dva sata upravo zbog obaveznog testiranja i provere ispravnosti aviona koju je obavila ovlašćena tehnička služba. Jatov avion sa putnicima poleteo je iz Amsterdama za Beograd u 11.55 časova“, navode u Jatu, uz izvinjenje putnicima zbog neugodnosti.
Avion je trebalo da poleti juče u 10.30 na liniji Amsterdam – Beograd. Po redu letenja na sajtu Aerodroma Beograd, postoji let koji je trebalo da stigne u srpsku prestonicu u 11.45 sati.
Snežana Kaplanović, majka Jelene Kaplanović (21) iz Beograda, koja se nalazi među putnicima na „Šipolu“ je ranij erekla Blicu da su putnici od 10.30 do sinoć u 02.00 sata bili na „Šipolu“, s tim što su im ljudi iz Jata svakih pola sata obećavali da će avion da poleti za pola sata, bez dodatnih objašnjenja o razlogu odlaganja leta.
„Putnici su ležali po stolovima i zvali službene telefone, ne bi li nekako uspeli da se domognu bar hotela. U dva ujutru uspeli su da alarmiraju holandsku policiju, pa su tek tada smešteni u hotel. U 07.00 ujutru su opet odvezeni na aerodrom, na kome i dalje čekaju više informacija“, ispričala je za „Blic“ Snežana Kaplanović.
Pošto je kartu ćerke, koja je u Amsterdam sletela iz SAD, kupila u kompaniji KLM – Er Frans, Snežana kaže da joj ni iz te kompanije nisu davali više informacija, sem što su je jutros obavestili da su putnici i dalje zadržani u Amsterdamu. Iz kompanije KLM su za Blic rekli da je u pitanju avion „Jata“ i da ne znaju u čemu je konkretno problem.
Još jedna od putnica ispričala je svoje putešestvije.
„U 20h imali smo let iz Njujorka za Amsterdam, koji je u startu kasnio dva i po sata zbog kiše, i onda smo se pitali da li ćemo stići na let za Beograd, do koga je po rasporedu bio sat i po vremena razlike. Bili smo očajni i sigurni da kasnimo. Kada smo stigli u Amsterdam, obradovali smo se jer je let JAT Airwaysa za Beograd kasnio, pa nećemo morati da provodimo vreme na aerodromu i menjamo letove. A onda su nam, posle dva sata čekanja po aerodromu (javili su nam da avion nije prošao tehnički pregled jer je otpala neka guma na vratima od prtljaga), javili su nam da će let još malo kasniti jer imaju tehničkih problema. To bi trebalo da je lako rešiv problem, i da će za sat i po vremena imati informaciju kada se poleće i da li je kvar rešen. Već je bilo 15:30h (let je bio zakazan u 10:30) da bi nam sada javili da će zvaničnu informaciju imati u 18h. Posle još lutanja aerodromom u 18h su svi putnici bili na gejtu i čekali informaciju ali niko od posade nije došao. U 9h su su putnici digli na noge ceo aerodrom, Holanđani su pojurili u pomoć, ali od našeg aviona ni posade ni traga ni glasa! Zatim se pojavio jedan od ljubaznih članova posade i rekao smirenim glasom da ćemo u 23:30h znati da li ćemo uopšte danas poleteti kući. Putnici su podivljali i počeli verbalno da napadaju čoveka koji zaista nije bio kriv, da bi na kraju on pozvao obezbeđenje. Dogovor je bio da ćemo poleteti u ponoć. Sada u pola 12 već na potpuno praznom aerodromu jedini putnici smo mi koji letimo za Beograd (ili ne letimo?). Nema nikoga od posade i ljudi traže nekoga da im da informaciju, sada već revoltirani. Dolazi personal i kaže da je vreme poletanja 2:30h ujutro, što je dezinformacija koju sada putnici ne žele da prihvataju i napadaju osobu koja je slagala. Osoba na kraju priznaje laž i kaže da će putnici biti prebačeni u hotel i da će ukrcavanje ‘možda početi u 7:45h sutra’. Avion je konačno poleteo tek u 11:55h posle 3 sata spavanja i sa 25 i po sati kašnjenja.“

Autor: Life Content
Izvor: B92, Blic, Tanjug
Foto: Ilustracija