
Ne ide to tako lako: Beograd će na eko gradski prevoz morati još da sačeka
Probni kineski autobus na struju, ali i polovni tramvaji iz Švajcarske, uprkos najavama, neće se naći skoro na beogradskim ulicama.
Prvi čovek GSP „Beograd“ Dragomir Spasić rekao je sredinom marta da će vozni park najvećeg gradskog prevoznika u narednom periodu biti bogatiji za još 28 tramvaja, popularnih „švajcaraca“, koji će stići kao donacija iz ove zemlje.
Međutim, kako saznajemo u GSP, očekuje se da će prvi kontingent šinskih vozila u srpsku prestonicu da stigne tek krajem 2015. godine. U toj turi trebalo bi da bude dopremljeno 18 tramvaja.
Nabavka vozila sa pogonom na gas je put kojim će javni gradski prevoz u Beogradu neminovno morati da krene, s obzirom na to da evropska regulativa nameće obavezu da se do kraja 2020. u sektoru transporta poveća učešće biogoriva u javnom transportu. Između ostalog, podrazumeva i postepeni prelazak na hibridna i vozila na električni pogon.
Kada GSP-u bude isporučena kompletna donacija, u pogonu GSP „Beograd“ ukupno će biti oko 70 tramvaja sa Alpa, što čini 30 odsto šinskog voznog parka najvećeg gradskog prevoznika.
Takođe, za sada nema ništa ni od test-vožnje novim autobusom na baterije, kineske kompanije BID, koji je garažiran u pogonu „Centrala“ još početkom prošlog meseca.
„GSP je potpisao ugovor i obavio svoj deo posla, međutim, uvoznik još nije registrovao vozilo i završio sve administrativne poslove. Kako stvari stoje, pitanje je kada će i da li će uopšte vozilo biti testirano na beogradskim ulicama“, objašnjavaju u ovom preduzeću.
Inače, planirano je da zasad jedini autobus na struju prevozi prvo putnike na liniji „26“, a test-vožnja je predviđena čim vozilo prođe neophodne ateste. Ti atesti i proba pokazali bi kolike su prednosti ovog autobusa u odnosu na ostale u voznom parku GSP i to bi na kraju bilo presudno u donošenju odluke da li će Beograd da kupi ova ekološka vozila.
Izvor: Novosti
Foto: Freedigitalphotos.net