

Opel Kadett B slavi 50. rođendan
Iako Kadett B nije prva posleratna generacija čuvenog modela, ovaj automobil ima značajno mesto u istoriji Opelovih kompaktnih putničkih vozila. Za osam godina, koliko se proizvodio, sa fabričkih traka sišlo je 2,6 miliona primeraka, što je izvanredan rezultat za to doba.
Opel Kadett B predstavljen je na sajmu automobila u Frankfurtu 1965, godine, kao naslednik Kadetta A. Značajno duži od svog prethodnika – bio je to prvi Kadett preko 4 m, „B“ model je od početka proizvodnje bio dostupan u tri karoserijska oblika: kao limuzina, karavan i kupe.
Ponuda je bila zaista raznovrsna. Limuzina se izrađivala u varijantama sa 2 i 4 vrata, karavan se takođe proizvodio u dve verzije, sa 2 i 4 vrata, a čak je i kupe imao dve vrste karoserije. Ponuda je kasnije zaokružena sa dva hečbek modela, sa 3 i 5 vrata. Inače, dizajn kupea bio je inspirisan izgledom tadašnjih klasičnih američkih modela, poput Chevroleta Chevelle.
U početku, Kadett B dobijao je pogon od četvorocilindričnog 1.1 litarskog benzinca koji je u slabijoj varijanti proizvodio 45, a u snažnijoj 55 ks. Verzija sa dva karburatora i 60 „konja“ pojavila se 1966.
Opel Kadett B kupe bio je prepoznatljiv po mat crnoj haubi i „trkačkim“ ukrasnim trakama. U početku je imao motor sa 60 ks, ali 1967. dobija četvorocilindrični 1.9 litarski motor sa 90 ks, koji se ugrađivao i u luksuznu verziju – model Olympia. Sa snažnijim motorom automobil je bio u stanju da razvije 170 km/h.
Već u prvoj godini proizvodnje, Opel Kadett B pokazao se kao veoma uspešan model sa 105.000 izrađenih primeraka. Proizvođač je oko 50 odsto automobila plasirao na nemačko tržište dok je ostatak bio namenjen izvozu – Kadett B se prodavao u čak 120 zemalja širom sveta. Proizvodnja je okončana 1973. godine, a ukupno je napravljeno 2,6 miliona vozila.