svet

новембар 11, 2011 08:50

By

Original falsifikata: Ko koga kopira na našoj javnoj sceni!

Sličnost Lepe Brene sa američkom kontroverznom pevačicom Lejdi Gagom, koja se nije ni rodila kada je folk diva harala, zaslužila je u tabloidima više redova u izveštaju sa nedavnog koncerta, od činjenice da je folk diva napunila dve "Arene". Brenin stajling je, zapravo, bio sličan onom koji je imala u doba najveće popularnosti. Helikopter, šljašteća uska haljina, rese, štikle i kruna. Što se tiče inostranih pevačica Brena je možda najviše podsećala na Tinu Tarner. Pojava pevačice tokom cele karijere, pogotovo u poslednje vreme, neodoljivo liči na pojavu Tine Tarner u doba najveće slave. Ni Neda Ukraden nije ostala imuna na "Tina Tarner virus", pa je u više navrata nastupala odevena kao legendarna pevačica.
Kopiranje stranih zvezda oduvek je bilo prisutno na domaćoj estradnoj sceni. Nekada je to rađeno u jeftinoj produkciji, a pevačice danas to rade sa mnogo većim budžetom i uz pomoć modnih stilista, tako da pozajmljeni imidž izgleda kud i kamo prihvatljiviji za oko. Obožavaoci im ne zameraju što kradu ideje od slavnih koleginica, ali konfuzija među njima nastaje kada se sve "zalepe" za jednu, recimo Madoninu fazu, pa sve preko noći postanu kraljica popa.
Popularna pevačica Ceca Ražnatović pevala je "Fatalnu ljubav" 1995, dok se u spotu vrtela oko šipke s perikom i u trikou "a la Madona". Folk diva znala je u to vreme da pred publiku izađe samo u grudnjaku i kratkoj suknjici, baš poput kraljice popa. Samo što Madona nije "šetala" scenom u "vonderbra" brusu, već u oskudnim kostimima slavnog Džona Galijana. Ipak, mora se priznati da je Ceca malo lutala kada je reč o stilu odevanja, jer ubrzo je izgradila svoj, koji su kasnije kopirale gotovo sve njene koleginice.

Najveća srpska kopija kraljice popa je definitivno Dragana Mirković. Luče iz Kasidola jeste prvo zapevalo na bežičnoj bubici, pravilo scenske spektakle, ali gotovo svaki detalj u stajlingu Dragana je "pozajmila" od Čikoneove. Tako se i Mirkovićeva slikala sa ogromnim krstom u dekolteu, prošetala oskudne bleštave trikoe, đuskala sa igračima na sceni, na koju je stupila direktno iz automobila ili sa motora.
Srpska snajka Severina Vučković priredila je pre dve godine pravi spektakl u "Beogradskoj areni", ali ne i neviđen. Upravo takav, gotovo identičan, Britni Spirs je "odradila" davno pre hrvatske pop pevačice. Šuškanja o tome da je Seve "pokrala" Spirsovu pojavila su se još pre nekoliko godina, kada je snimila spot za numeru "Tridesete".
Jelena Karleuša često za nastupe nalazi inspiraciju kod zapadnih koleginica, a ponajviše kod Madone, Bijonse i Kajli Minog. Folkerka Seka Aleksić je godinama "kopirala" imidž američke pevačice Rijane. Posle identičnih frizura, Seka je počela da "skida" garderobu, obuću, ali i tetovaže koje "šeta" njena popularnija koleginica.

Izvor: Novosti