

Ovakvu kampanju još niste videli: Izbori u Bosni – apsolutni hit!
Lokalni izbori u Bosni i Hercegovini u poslednje vreme privlače neverovatnu pažnju ne samo domaćih, već i svetskih medija. U samo nekoliko dana stvorilo se dovoljno materijala da nastane ova predizborna kompilacija „najvećih hitova“.
Do 7. oktobra nema puno vremena, a trka za vlašću iz dana u dan postaje sve žešća. Kako piše hrvatski portal Index.hr, nezapamćeno bizarne izjave pojavljuju se na dnevnoj bazi, predizborni spotovi izazivaju podsmeh, a šareni, amaterski, tragikomični i ponekad polupismeni plakati niču na svakom koraku. Ukratko, lokalni izbori u Bosni pravi su hit!
Kandidat broj 1: Porno gradonačelnik
Kandidat za gradonačelnika Zenice Mirad Hadžiahmetović nedavno je završio na brojnim svetskim portalima zahvaljujući svojoj kampanji koja je uključivala pornografsku sekciju na zvaničnom sajtu. Ništa ne kaže „ovaj je čovek čvrst u svojim stavovima“ kao nekoliko strateški raspoređenih snimaka žestokog seksa.
A ako ni to nije bilo dovoljno, protiv „morbidne“ kampanje u Bosni odlučio je da se bori ovim plakatom.
Hadžiahmetovićev predizborni plakat
Kandidati broj 2 i 3: S Lopovom u bolji život
Tu je i Bogdan Đukić koji se želi izboriti za vlast u Tesliću vođen sloganom „Bolji ljudi za bolji Teslić“. Ipak, njegova bi poruka ulivala više sigurnosti da mu nadimak nije – Lopov! Nadimak je, kaže, dobio još kao dete, ali svoje birače uverava da on ništa ne znači jer nikada nije ništa ukrao.
Nedim Dizdarević želi da svi znaju da je on kapetan duge plovidbe, a pobrinuo se da njegovi birač to ne zaborave pa se odlučio na amaterski sklepanu montažu u kojoj je odeven poput jednog od glumaca iz serije „Larin izbor“ pretvorio u „Rajin izbor“.
Kandidat broj 4: Stihoklepac
Miralem Ramić odlučio se za poetski pristup pa sloganom „Dođe čovek vedra čela i napravi čaršiju od sela“ pokušava privući birače. Nažalost, izgubiće veliki deo onih koji znaju da u reči „čovjek“ ne postoji „i“. Neke bi poene ipak mogao da vrati jer je svoje protivkandidate iz Stranke demokratske akcije „suptilno“ nazvao „kriminalcima i ubicama“.
Kandidatkinje broj 5: SDA – vesele devedesete
Kandidatkinje SDA za Opštinsko veće u Konjicu
Ipak, čini se da i u ovom slučaju postoji pravi „pobednik“. Naime, agencija za političko komuniciranje „Polis“ je iscrpnom analizom plakata došla do zaključka da su najveći promašaj u ovoj kampanji predizborni plakati SDA.
Oni tvrde da „ovakvim propagandnim materijalom nije postignut nijedan faktor uspešnog promovisanja, a grafičkim rešenjem više podsećaju na devedesete i ratne godine, nego na 21. vek“. Ukoliko pogledate ovaj primerak, biće vam jasno i koliko su u pravu!
Izvor i foto: Index.hr