
Postoji Zakon o zaštiti potrošača: Ako niste zadovoljni – žalite se!
Četvrtina stanovništva Srbije i dalje nema svest o tome da postoji Zakon o zaštiti potrošača koji im garantuje određena potrošačka prava, što je pomak u odnosu na 2011. kada je 40 odsto anketiranih bilo neupućeno u postojanje tog propisa.
Rezultati istraživanja Asocijacije potrošačkih organizacija Srbije (APOS) sprovedenog 2013. godine pokazuju da gotovo svi potrošači u Srbiji znaju da su im zagarantovana određena potrošačka prava, znaju makar jedno, za razliku od 2011. godine kada 25 odsto anketiranih građana to nije bilo u stanju da navede.
Istraživanja pokazuju da oko četiri odsto građana ne bi preduzelo ništa u slučaju problema s proizvodom ili uslugom, a oko 15 odsto nikada više ne bi kupili proizvod tog trgovca ili koristilo njegove usluge. Kao razloge za nepreduzimanje daljih koraka u slučaju problema s proizvodom ili uslugom, 60 odsto građana je uvereno u to da ne bi dobili zadovoljavajući rešenje za svoj problem, dok njih 37 odsto ne bi znalo kome da se obrati.
Izvor: Dnevnik
Foto: Ilustracija/Sipa