
Potresno iskustvo: Kupoholičari upoznali „svoje robove“
Jedno je znati da odeću koju kupujemo i nosimo šiju radnici u najgorim mogućim uslovima, a nešto sasvim drugo da se na licu mesta suočimo sa svakodnevnim kulukom tih ljudi.
Za potrebe svog dokumentarca „Sweatshop. Deadly Fashion“ (Fabrika smrtonosne mode), koji je u nekoliko delova prikazan na internetu, norveški reditelj Joakim Kleven je poveo u Kambodžu troje mladih koji obožavaju šoping kako bi ih na licu mesta suočio sa tužnom realnošću.
„Kakva nepravda, kakav to život ti ljudi imaju?“, izjavili su Frida, Ludvig i Aniken koji su nekoliko dana radili u paklenom ritmu zajedno sa zaposlenima jedne tekstilne radionice.
„Kada smo razgovarali sa radnicima, shvatili smo da su baš kao i mi, ništa manje vredni“, rekla je u suzama jedna od devojaka koja je priznala da „nije mogla da izdrži“ da radi u tim uslovima.
Prema pisanju sajta Knack, troje mladih je nakon snimanja odlučilo da se aktivno angažuje kako bi poboljšali život tekstilnih radnika s kojim su proveli neko vreme.
Aniken je, takođe, optužila za cenzuru Aftenposten, sajt na kome je dokumentarac prikazivan, jer je zabranio učesnicima da govore o fabrikama modne kompanije H&M.
Izvor: Tanjug
Foto: PrintScreen