Luxury resort
svet

oktobar 22, 2015 11:30

By

Pri odabiru hotela ne verujte „zvezdicama“ nego cenama

Broj “zvezdica” koje ima neki hotel nije garancija da će turista dobiti ono što očekuje, jer jedino pravo merilo kvaliteta i usluge smeštaja jeste – cena.

Nigde u svetu usluga i kvalitet hotela nisu standardizovani, pa nisu retka razočaranja turista kada negde otputuju na odmor i odsednu u “smeštaju iz pakla”.

„Hotelijeri u suštini nikoga ne varaju, jer “zvezdice” uvek ispunjavaju propisane standarde, ali standard i kvalitet nisu isto. Naši hoteli ispunjavaju uslove koje postavi Ministarstvo turizma u smislu kvadrature sobe, širine hodnika, posedovanja lifta i slično, ali naša kategorizacija ne posvećuje pažnju kvalitetu posteljine, nameštaju, osoblju. Bez obzira na to što su neke sobe veće od drugih, gostu nije svejedno kada u sobi krevet krcka, dušek je propao, a etison je uflekan“, kaže Georgi Genov, direktor Udruženja hotelijera i restoratera Srbije HORES

U svetu već nekoliko decenija hotelijeri pokušavaju da uvedu standardizaciju. U našoj zemlji se to radi od 1994. godine. Svetska turistička organizacija je utvrdila standarde za hotele sa četiri i pet zvezdica. Evropska asocijacija hotelijera HORTREK uradila je standarde za kategorizaciju hotela, a pravilnik su radili direktori hotela a ne birokrate iz vlade. Ovu kategorizaciju prihvatilo je 15 zemalja, a čitav sistem se zasniva na sakupljanju poena.

„Državna administracija propisuje standarde, ali ukoliko hotel nudi nešto više, dodaje poene, tako da kategorizacija nije kruta. Ovakvu kategorizaciju prihvatile su zemlje poput Nemačke, Švajcarske, Švedske i Engleske, pa su tamo gosti neuporedivo zadovoljniji. To nije prihvatila nijedna od zemalja bivše Jugoslavije, kao ni Grčka i Italija. U Grčkoj kategorizaciju radi administracija Nacionalne turističke organizacije, pa se dolazi u situaciju da je turski hotel s tri zvezdice bolji od grčkog sa četiri“, objašnjava Genov.

Ni u Turskoj hoteli nisu standardizovani, tako da su moguća neprijatna iznenađenja. U toj zemlji minimalna razlika u porezu između četiri i pet zvezdice dovela je do toga da se mnogi turisti sa odmora vrate nezadovoljni, jer su “platili hotel s pet a dobili odmor od četiri zvezdice”. Nažalost, ovi turisti ne razmišljaju o tome da hoteli u Turskoj s pet zvezdica koštaju od 600 do 2.600 evra i da je cena uvek i jedino merilo kakav je hotel.

Problem u Srbiji je što Ministarstvo turizma uradi kategorizaciju prema tehničkim standardima, pa se turisti posle godinama čude. Naime, da bi hotel dobio tri zvezdice mora da ima lift. Novom hotelu, kakav je “Radmilovac”, koji ima samo jedan sprat i 20 soba, lift uopšte nije potreban. Takođe, tradicionalni hoteli poput “Kragujevca”, koji je osamdesetih godina bio elitan, a i danas je odličan, uskraćeni su za veću kategorizaciju jer sobama nedostaje – jedan kvadratni metar.

„U Srbiji je 327 hotela kategorisano, a ima ih bar duplo više. Država treba da propiše minimalne tehničke uslove poput bezbednosti, širine hodnika, klima-uređaja, lifta i slično, ali stručni ljudi treba da ih kategorišu. Hoteli su namenjeni turistima, a ne državi, i hotelijeri treba da ih kategorišu “zvezdicama”. Hoteli bi trebalo da sakupljaju poene, da se kvadratura ne posmatra kruto, da se uzme u obzir kvalitet, da se dodaju epiteti poput “superior”, “3+” i slično“, ističe Genov.

Dakle:

1. Ne verujte sajtovima, jer su mnoge recenzije lažne, naročito na portalima koji uzimaju procenat od hotela.

2. “Zvezdice” nisu merilo kvaliteta već standarda.

3. Gradski hotel birajte prema lokaciji, povezanošću sa gradskim prevozom ili parkingom.

4. Hotel za odmor birajte prema usluzi i blizini plaže, odnosno skijalištu.

5. Cena je najbolje merilo usluge i kvaliteta hotela. Ukoliko je hotel na popustu neće nuditi istu uslugu kao za punu cenu.


IZVOR: novosti

FOTO: guliver/thinkstock