svet

oktobar 17, 2013 10:29

By

Slaba promocija španske prestonice: Madrid posećuje sve manje turista!

1484094469525e995a75a7c859039000_orig
Madrid je širom sveta poznat po svojim muzejima i noćnom životu. Međutim, špansku prestonicu posećuje sve manje turista, a vlasti krive smanjenje letova i slabu promociju. Broj stranih turista u Madridu u avgustu je bio za 22 odsto manji u odnosu na prošlu godinu. Tokom prvih osam meseci ove godine, grad je posetilo 2,76 miliona turista, što je za 7,7 posto manje u odnosu na prošlu godinu. Iako je broj turista u prestonici opao, u ostatku Španije je porastao za 4,5 posto, zahvaljujući političkim nemirima u popularnim destinacijama poput Egipta i Turske.
„Madrid nije prestao da bude atraktivan, već ljudi imaju problema sa nedostatkom povezanosti s njim, a i veoma se malo radi na promociji. Nismo potrošili onoliko koliko smo trebali„, rekao je Hilario Alfaro, predsednik madridske trgovinske konfederacije. Smešten u srcu Španije, daleko od arhitektonskih dragulja poput Barselone i andaluzijskih sela, Madrid je turiste privlačio nekolicinom svojih vrhunskih muzeja, poput čuvenog Prada. „Ključni problem je što Madrid, kao destinacija, nema međunarodni ugled poput Barselone„, kaže Antonio Gil, generalni sekretar madridske Asocijacije hotelijera, i dodaje da je količina novca koju grad ulaže u kampanje reklamiranja turizma očito nedovoljna.
Ovogodišnja odluka dva najveća evropska lou badžet avioprevoznika, EasyJeta i Ryanaira, da znatno smanje broj letova ka Madridu usledila je nakon što su španske vlasti udvostručile aerodromske takse. Ryanair je svoje kapacitete ka Madridu smanjio za 35 posto, dok je EasyJet prestao da bazira osoblje i avion u ovom gradu, a broj sedišta na letovima je smanjio za 20 posto. Španski avioprevoznik Iberija, takođe je otkazao desetine letova, usled restrukturiranja i spajanja sa British Airwaysom.
Barselona se smatra 10. najpopularnijom destinacijom za putovanje avionom u ovoj godini, dok je Madrid tek na 23. mestu. Hoteli su u prilično nezavidnoj situaciji, budući da je stopa popunjenosti u avgustu iznosila samo 47,5 posto, dok je lanac hotela Foxa bankrotirao u junu.
Ana Botelja, gradonačelnica Madrida, prošlog meseca je otkrila plan za povećanje broja turista, koji uključuje i ulaganje tri miliona evra u promovisanje grada na ključnim tržištima, poput SAD-a, Velike Britanije, Rusije i Kine. Takođe rade i na jeftinom avioprevozniku, baziranom na madridskom aerodromu. „Ovo je ključno u današnjem svetu turizma. Možemo da učinimo mnogo na promociji, ali ako neko nema razloga da dođe, mi ne možemo ništa da učinimo“, rekla je Botelja. Kako bi popravili ugled grada, Gradsko veće je prošle sedmice otkrilo nacrt plana za suzbijanje asocijalnog ponašanja, sa naglašenim kaznama za bacanje smeća, agresivno prosjačenje i traženje usluga prostitutki.

Izvor: Klix.ba
Foto: sxc.hu