svet

February 26, 2016 18:00

By

Tokom FEST & Hello! Party premijera filma “Endless” Miše Obradovića: Ovo je oda ženi u modnom svetu, a i van njega

fest hello

Hello! magazin i 44. Međunarodni filmski festival organizuju filmsko i modno veče FEST & Hello! Party, dan nakon otvaranja FEST-a i veče uoči dodele Oskara, 27. februara u Kući kralja Petra I u Beogradu.

Poznate ličnost i gosti imaće priliku i da premijerno pogledaju film našeg najpoznatijeg modnog fotografa Miše Obradovića “Endless”, ali i da razgovaraju o filmu, programu ovogodišnjeg FEST-a i daju svoja predviđanja u vezi sa tim kome će ove godine otići zlatna statua Oskara.

Tim povodom razgovarali smo sa fotografom Mišom Obradovićem

1. Gosti FEST & Hello! partyja imaće priliku da premijerno pogledaju vaš film “Endless”. Šta nam možete otkriti o filmu pre premijere?

– Ovaj šestominutni film govori o emocijama i različitim emocionalnim stanjima kroz koje svako od nas prolazi i o tome kako, a tu muzika igra važnu ulogu, svako od nas na istu temu može da čuje, vidi i oseti potpuno različite stvari. Ostavljam gledaocima, a možda i kritičarima da kažu šta su zapravo osetili i videli jer su mogućnosti beskrajne… to mi je bila i ideja. I naravno, ovaj video rad govori o ženi sa svim njenim osobenostima, najtananinijim osećanjima i dobrim i lošim, o svemu onome što je odlikuje i čini obožavanim bićem. Za mene je ovaj film i neka vrsta ode ženi u modnom svetu, a i van njega..

2. Kako je došlo do ideje da svoj talenat i kreativnost uobličite u jedan film? Da li je to bio prirodan put nakon dugogodišnjeg bavljenja fotografijom?

– Kao neko ko se čitavog života bavi modnom fotografijom činilo mi se logično da svoj prvi i potpuno lični video rad ide u tom pravcu. S tim što Endless nije klasičan fashion movie jer nije rađen za određeni modni brend već je nešto između modnog i umetničkog filma. Tražeći muzičku podlogu za estetiku koju sam imao u glavi naišao sam na album grupe Naked, koji se bavi etno jazz i world music i kompoziciju `Starom prijatelju` koja se savršeno uklopila u ideju. Moram reći da iza ideje i art direkcije u najvećoj meri stoji moja supruga, i dugogodišnji saradnik i savetnik u svemu što radim Zorana Kostić Obradović. Ona je naravno i bila logičan izbor za ulogu u ovom projektu kao moja muza i inspiracija u svemu. Ovaj film mi posebno drag jer sam ga radio u sopstvenoj produkciji, a uz pomoć veoma dragih prijatelja iz mode koji su uz to i najbolji u svom poslu, i što je estetski i vizuelno rezultat upravo ono što sam želeo. Video je zapravo potpuno logičan nastavak profesionalnog bavljenja fotografijom i jedna je vrsta tendencije i u svetu već nekoliko godina. Kada su nam nove tehnologije donele mogućnost da oživimo vrlo lako naše fotografije skoro svako od nas je poželeo da ode korak dalje. Moram priznati da ovim filmom nisam zadovoljio svoje potrebe u tom smislu i želim da idem još dalje, u veće i ozbiljnije projekte.

3. Vaša izložba “Senke” koju ste predstavili prošle godine takođe je nešto više od one klasične modne fotografije. Eksperimentisali ste sa senkama, pokretom, svetlošću i da li ste uspeli sebi ponovo da definišete srž ove umetnosti?

– Izložbom `Senke` zapravo sam se vratio nekoliko koraka u nazad, što se same tehnike snimanja tiče. Posle skoro dve decenije u ovom poslu i posednjih desetak godina rada sa digitalnim aparatima uželeo sam se umetničkog i malo komplikovanijeg pristupa fotografiji. Fotografija je u svojoj biti umetnički zanat gde je pored `oštrog oka` potrebno i vladanje tehnikom, kontrolisanje i obuzdavanje svetla i ako se malo potrudite i znate šta želite možete stvoriti nešto zaista posebno i originalno. U eri gde je fotografija dostupna svakome i gde je u kompijuterskim softverima moguće napraviti ni od čega nešto, zaista mi je bilo potrebno da se vratim osnovama i odem dalje u istraživanju i kombinovanju starih i novih tehnika. Izložba je veoma uspela i ja sam nastavio da se bavim isti i sličnim temama tako da očekujem, možda već sledeće godine jednu veću i konceptualniju izložbu na istu temu.

4. Radili ste dosta na inostranoj sceni i šta je ono što biste preneli na domaću modnu scenu kao dobar primer?

– Moram priznati da su sva pozitivna i značajna profesionalna iskustva koja sam stekao u inostranstvu baveći se modom vezana za ekonomsku sitaciju i veliki i tradicionalni profesionalizam u tom biznisu. U situaciji u kojoj se naša moda nalazi već godinama implementirati ta znanja praktično je nemoguće. Jednostavno nemamo uslove.. Ono što još uvek imamo i što nam ne manjka je talenat i kreativnost, pa se nadam da će se jednog dana, uz pomoć države i društva ta kreativnost usmeriti na način i u pravcu da moda u Srbiji postane ozbiljna privredna grana i respektabilna umetnička oblast.

5. Gosti FEST & Hello! partyja imaće priliku da veče uoči Oskara prognoziraju pobednike. Da li vi pratite holivudsku scenu i kakve su vaše prognoze za ovogodišnji Oskar?

– Veliki sam poklonik filma, a Oskare pratim s velikim zadovoljstvom. Prognoze su jedno, a moje želje su sasvim drugo. Mislim da ove godine neće biti iznenađenja i da će većina Oskara otići filmu The Revenant i naravno Dikapriju. Ženska glavna uloga Bri Larson za Room, sporedna za Kejt Vinslet, i za sporednu mušku Silvester Stalone. Kada bih mogao po svom ukusu da dodelim Oskare ja bih im dao: najbolji film Spotlight, najbolja glumica Bri Larson, najbolji glumac Brajan Krenston Trumbo, sporedna muška Mark Rafalo Spotlight, sporedna ženska Kejt Stiv Jobs… od ostalih kategorija bih pomenuo još kostime i production design koji bi morali da pripadnu fimu Mad Max.

AUTOR: Jelena Jovičić