

U susret konferenciji “Food Talk 2014″! Mirjana Maksimović: Da li u svetu vina ima mesta za žene? Ima, naravno!
Druga po redu konferencija „Food Talk 2014“ biće održana 5. juna na Salašu 137, kraj Novog Sada. Kompletan program konferencije možete pogledati OVDE, a na njoj će učestvovati i mr Mirjana Maksimović, predsednica udruženja „Žene i vino“. Kao najavu onoga o čemu će govoriti na konferenciji Mirjana kaže:
– Svima nam je dobro poznata činjenica da je vinska industrija decenijama bila rezervisana isključivo za muškarce. Međutim, izgleda da se stvari menjaju… Trenutna realnost deluje ohrabrujuće. Sve je više žena enologa i sve je više žena somelijera. Čak se i na kratkim, mnogo manje formalnim kursevima za elementarno poznavanje vinske kulture, u znatno većem broju pojavljuju žene. Stručnjaci kažu da je za ovaj trend zaslužan, pre svega, ženski senzibilitet. Žene manje puše, jedu manje začinjenu hranu, konzumiraju manje alkohola i – sve u svemu žive mirnije, što sve zajedno doprinosi očuvanju čula. Upravo zahvaljujući toj činjenici, sposobnije su da osete one fine nijanse u boji, ukusu i mirisu vina. Međutim, kako najnovija istraživanja pokazuju, sve gore navedeno može i da se dovede u pitanje, ali kada dođemo do promocije, hteli to neki da priznaju ili ne, stvari se drastično menjaju…
Svetski trend u vinskom marketingu je sve veća prisutnost lepih žena – bilo na samoj etiketi ili u direktnoj prodaji. Slično onoj staroj izreci vlasnika L’Oreala da „žene ne kupuju kozmetički preparat, nego lepotu koju će imati njegovim korišćenjem“, dolazi se do zaključka da muškarac – kao još uvek najveći potrošač – nikada ne kupuje samo vino nego i osećaj samopouzdanja i nade da će pored te boce imati i prelepu ženu, poput one koja ga promoviše.
Pre godinu dana, u Novom Sadu je osnovano Udruženje „Žene i Vino“, s ciljem promovisanja vinogradarstva, vina, vinske kulture, ali i žena koje se vinom bave. Desetine vinskih promocija, TV i radijskih emisija, novinskih i on-line tekstova, festivala, konferencija, vinska putovanja i brojna druženja, govore u prilog činjenici da će se o ovim damama još čuti i pričati. A, zašto i ne bi, kada znamo da je njeno veličanstvo – žena, čulna, mirisna, nežna i osetljiva baš kao i vrhunska vina. Neke od njih svoju punu zrelost iskazuju u ranoj mladosti, dok neke dame dostojanstvenim hodom kroz vreme, povećavaju svoju vrednost iz godine u godinu – kaže Mirjana Maksimović.
Autor: Life Content