
U susret konferenciji „The Economist: Digital 2014“! Nenad Milosavljević: Na medijskoj sceni opstaće samo najbizarniji sadržaji
Konferencija o tendovima u telekomunikacijama i medijima “The Economist: Digital 2014” okupiće 10. juna u beogradskom hotelu “Hyatt Regency” najznačajnije profesionalce iz oblasti telekomunikacija, medija i digitalnih tehnologija iz celog SEE regiona.
Jedan od učesnika biće Nenad Milosavljević, autor u Njuz.netu i jedan od scenarista emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem“. Takođe je urednik projekta Posmatrac.rs, koji za cilj ima medijsko opismenjavanje.
– Kako vidite medijsku scenu vaše zemlje i regiona za 5 godina? Kako će korisnici konzumirati medije i ko će od medijskih kompanija ostati na sceni?
Medijska scena će, ukoliko budu donete odgovarajuće pravne regulative, biti pročišćena i nešto uređenija, naročito kada je web u pitanju, ali je veliko pitanje šta će se desiti sa kvalitetom medijskog sadržaja, koji je već sada izuzetno loš. Trenutno su dominantni plitki i senzacionalistički sadržaji čija je svrha da zabave publiku i donesu čitanost medijima, a informativnost je potpuno skrajnuta u drugi plan. Na sceni će ostati oni koji budu servirali sve bizarniji sadržaj, što je sa komercijalnog aspekta legitimno, ali je problematično sa svakog drugog: profesionalnog, etičkog, društveno-odgovornog… mediji su ti koji, ma koliko komercijalni bili, imaju društvenu ulogu i veliki uticaj iz kojeg proizilazi odgovornost. Nažalost, isti ti mediji koji danonoćno čitaoce zatrpavaju senzacionalizmom, bizarnostima, promovišu starlete i kriminalce i ne prezaju ni od čega ne bi li namakli još koji klik ili prodati primerak, povremeno će se pitati zašto su nam muzeji zatvoreni, a mladi naraštaji sve gori na relevantnim testiranjima.
– Koliko su medijske i marketinške agencije postale svesne promene trendova kada je reč o načinu konzumiranja informacija?
Sve zavisi od slučaja do slučaja, ali deluje da to ne čine onoliko brzo koliko bi mogle i koliko bi trebalo. Medijske i marketinške agencije bi trebalo da prednjače u usvajanju i promovisanju novih praksi. Ponašanje današnje medijske publike i medija vrlo je fluidno i menja se iz dana u dan, prvenstveno zbog interneta, tako da bi reakcije trebalo da budu mnogo brže nego do sada. Mi, međutim, i dalje imamo agencije koje medijima šalju saopštenja prepuna superlativa o njihovom klijentu ili proizvodima, bez suvislih i smislenih informacija koje bi mogle biti značajne i korisne čitaocima.
U slobodno vreme Nenad vodi svoj muzički blog i piše za ekonomski mesečni magazin Nova ekonomija. Ranije se više godina bavio ekonomskim novinarstvom u dnevniku „Biznis“ i magazinu „Ekonom:east“, tri godine je uređivao prvi onlajn magazin za muškarce u Srbiji M@N! magazin, a o muzici je pisao za Popboks, Balkanrock i druge medije.
Pored šefova najmoćnijih medijskih korporacija u regionu na konferenciji će svoja mišljenja sučeliti prvi ljudi telekomunikacijskih kompanija kao i stručnjaci za “nove medije”, “društvene mreže” i poznate ličnosti koje će govoriti o svojim iskustvima u konzumaciji medija i komunikacijskim izazovima novih tehnologija i trendova.
Detaljan program i način prijave učešća na konferenciji možete da pogledate OVDE.
Autor: Life Content