svet

mart 2, 2014 11:18

By

Ukoliko još niste obavili veliku vikend nabavku: Neke stara pravila više ne važe

ID-10039141

Osnovno načelo uštede pri kupovini “Jedno veće pakovanje jeftinije je od više malih“ danas više nije univerzalno pravilo.
Potrošači do nedavno nisu imali dilemu da li je isplativije kupiti pakovanje od 300 grama keksa, ili ono od kilograma i uvek su kupovali veće. Danas, u krizi, trgovcima je u interesu da povećaju cene koliko mogu. Tako su pribegli podizanju cena na jedinom mestu gde još ima prostora – na večito jeftinijim velikim pakovanjima. Tako sve češće kesica od 200 grama kafe košta više nego dve od 100 grama…

Iz Udruženja za zaštitu potrošača objašnjavaju da je dobar vodič za kupce uz pomoć koga mogu da vide da koje je pakovanje skuplje, jedinična cena po kilogramu ili litru, koju su trgovci dužni da istaknu uz cenu svakog proizvoda. Iako je i dalje u mnogim slučajevima jeftinije kupiti veliko, nego više malih pakovanja, postoje i kontraprimeri.

„Navikla sam da kupujem veliki majonez, senf, kečap, veliku fetu, deterdžent za pranje sudova, kafu ili grickalice, ali sam nedavno slučajno primetila da su dve kutije fete od 150 grama jeftinije od jedne od 300 grama. Od tada sam počela da obraćam pažnju na odnos cena malih i velikih ambalaža i shvatila sam da se džambo pakovanje ne isplati baš uvek“, kaže  Mirjana Ćuković (43) iz Beograda.

Izvor: Blic.rs
Foto: Freedigitalphotos.net