svet

april 2, 2011 18:59

By

Verica Rakočević: Kamelija pa Koko

Modna revija pod nazivom „Jedinstvena u Kameliji“ poznate beogradskle kreatorke Verice Rakočević biće održana večeras u Šoping centru „Kamelija“. Kreatorka, će sutra, po prvi prvi put u Crnoj Gori, otvoriti i prodajno mesto i to upravo u "Kameliji". "Pošto se radi o maturskim haljinima, i mojim viđenjima kako bi trebalo devojke da izgledaju za svoju najlepšu noć, a sve one žele da budu jedinstvene, ovo će biti dobra prilika da im ponudimo nešto takvo. Nije se poštovala procedura jedan model u tri veličine, jer znamo da ako jedna devojka kupi haljinu u broju 38, druge dve neće. Stoga su svih 30 modela unikati", kazala je za “Vijesti” Rakočevićeva, dodajući da je ovo pilot projekat, koji će biti smernica njene saradnje sa “Kamelijom”. Nije čudo da je Verica odlučila da novi prodajni objekat otvori upravo u Kotoru, jer kako kaže ima dosta klijenata iz Crne Gore. “Iskustvo mi govori da su spremne da izdvoje novac za dobru haljinu. Od tih 30 haljina, samo dvije su po mom mišljenju relativno skupe i koštaće od 1200 do 1300 eura, dok će ostale biti u rasponu od 500 do 700 eura. Mislim da to nije mnogo, ako se uzme u obzir da je to unikatna haljina koja je rađena od vrhunskog materijala." Poznata kreatorka uvek se vodila, kada su njene kolekcije u pitanju, poznatim ženama koje su obležile epohu, kao što su Frida Kalo, Čučuk Stana, a sada je to kolekcija inspirisana čuvenom Koko Šanel. "To je ozbiljna priča. Meni je čast da je Atalje 212 dozvolio da u tom prostoru 5. maja održim reviju. Oni imaju stroga pravila i do sada to nije bilo moguće. To neće biti klasična modna revija, već vrsta performansa, jer je to omaž posvećen Koko Šanel. Najviše sam se vezala za period Koko i Igor Stravinski, ljubavnu priču, i pokušala sam da njihov odnos i celi životni i radni koncept smestim u okvir kolekcije, koja će biti luksuzna i izuzetno skupa.Ovo je najopasniji izazov. Konceptualno sam se odredila da tako radim svoj posao, a ne da ga komercijalizujem. Hoću da on meni donese veliko zadovoljstvo, a to nije isključivo kroz novac, već kroz kreativni period stvaranja, razmišljanja, čitanja, prikupljanja informacija. Moda kada se ušunja u umjetnost ona je najmanje komercijalna. I kao mlada sam tako razmišljala, pa i sada. Paja Jovanović je jednom rekao ‘Život je divan san, na- žalost kratko traje’. Ja se trudim da sanjam dobro i zbog toga su inspiracije takve, od Fride Kalo, Isidore Dankan, žena koje su išle ispred svog vremena, pa sve do Čučuk Stane. Ali moram priznati da je to zamka. Ako ne razmišljete pravilno, i ako nemate kreativnog potencijala možete iznijeti samo kopiju, a to može biti jako opasno."

 

Izvor: „Vijesti“