svet

maj 3, 2014 13:30

By

„Železnice Srbije“: Do kraja sledeće godine ukupno 60 potpuno novih vozova

460765_dragoljub-simonovic-01rasfoto-dusan-milenkovic_f

U septembru ove godine u Srbiju će stići prvi švajcarski voz „Štadler“, a do kraja 2015. na srpskim prugama biće oko 60 novih vozova, najavile su „Železnice Srbije“.

„Železnice Srbije“ su od svajcarskog „Štadlera“, u martu prošle godine, kupile ukupno 21 voz, vrednosti 99 miliona evra iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, a njihova isporuka se očekuje do avgusta 2015.

Kako je rekao direktor „Železnica Srbija“ Dragoljub Simonović, radi se o četvorodelnim vozovima za 360 putnika, brzine 160 kilometara na sat, a u 13 država Evrope postoji ukupno 900 vozova tog tipa.

Simonović je naveo da bi do kraja godine u Srbiju moglo da stigne i oko 27 ruskih dizel motornih vozova, koje se finansiraju iz ruskog kredita.

Nakon modernizacije pruge Stara Pazova – Novi Sad, koja bi trebalo da počne krajem ove ili početkom 2015. godine, vozovi će od Beograda do Novog Sada moći da stignu za samo 40 minuta, izjavio je generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Radovi na pruzi Stara Pazova – Novi Sad će trajati tri godine i finansiraće se sa 300 miliona evra iz ruskog kredita, rekao je Simonović Tanjugu.

Prema njegovim rečima, vozovi na potezu od Beograda do Novog Sada sada putuju u proseku oko 100 minuta i posle rekonstrukcije ta pruga će biti za brzine vozova od 160 kilometara na čas.

„To znači da bi uz 12 vozova koje smo kupili prošle godine, mogli do kraja sledeće godine da imamo ukupno 60 potpuno novih vozova na srpskim železnicama“, istakao je on.

Prema Simnonovićevim rečima „Železnice Srbije“ očekuju i odobrenje kredita od pet do šest miliona evra od Medjunarodne železničke banke Eurofima, od čega bi kupili 50 do 60 polovnih vagona.

„Mi sada imamo problem sa običnim putničkim vagonima, ljudi su nezadovoljni i ja se slazem da je to opravdano, jer imamo vagone stare 40 i 50 godina, a i ne pružamo adekvatnu uslugu“, ocenio je on.

Kako je naveo, ukoliko Železnice Srbije dobiju taj kredit, vagoni će biti kupljeni početkom juna ove godine, i tako oformiti oko desetak novih vozova.

Simonović je naveo da ti vagoni, iako polovni su „u najgorem stanju bolji od našeg najboljeg“.

Simonović je objasnio da bi ti vagoni bili uključeni na relacijama gde za to postoji najveća potreba putnika, kao što je od Beograda do Bara, gde bi saobraćalo 17 vagona, a ne pet što je sada slučaj, od Beograda do Skoplja išlo bi 10 ili 12 vagona, a ne tri.

Izvor: Beta
Foto: Blic