
Znamo ko su turističke sile, a kako se Srbija kotira u svetu turizma?
Prilično dobrim ocenama za bezbednost, zdravlje i higijenu i lošim za aviosaobraćajnu infrastrukturu i dostupnost prirodnog i kulturnog blaga, Srbija se svrstala na 95. mesto u svetu po indeksu konkurentnosti turizma Svetskog ekonomskog foruma (SEF).
Španija se prvi put našla na vrhu, zahvaljujući svom kulturnom blagu, infrastrukturi i prilagođavnju digitalnim navikama potrošača, a slede Francuska, Nemačka i SAD, preneo je Euraktiv Srbija.
Zemlje su rangirane po 14 kriterijuma a indeks, koji se objavljuje svake druge godine, otkriva konkurentske prednosti i mane njihovih turistričkih industrija.
Srbija je za pristup zdravlju i higijenu dobila ocenu 6 (najniža je 1 a najviša 7), za sigurnost od nasilja i terorizma 5,5, za razvijenost informaciono-komunikacione tehnologije 4,4 a za konkurentnost cena 4,6. Znatno slabije ocene u indeksu turističke konkurentnosti Srbija je dobila za dostupnost kulturnog blaga i poslovnih putovanja (1,6) i dostupnost prirodnih resursa i razvoj turističkih aktivnosti na otvorenom (1,9).
U domenu infrastrukture Srbija je za aviosaobraćajnu dobila ocenu 2,1. Tim kriterijumom meri se povezanost u vazdušnom saobraćaju zbog boljeg turističkog pristupa u i iz zemlje. Za određivanje prioriteta turizma i putovanja ocena za Srbiju je 3,8 i pokazuje u kojoj meri vlada aktivno promoviše i vodi razvoj turizma.
Prvih 10 na listi popunjavaju tradicionalne turističke sile – Francuska, Nemačka, SAD, Velika Britanija, Švajcarska, Australija, Italija, Japan i Kanada. Među prvih 30 su dve perspektivne ekonomije – Kina na 17. i Brazil na 28. mestu, dok je Rusija 45. u svetu po konkurentnosti turizma, Južna Afrika 48. a Indija 52.