

#Digital2014! Ljubiša Lukić: Digitalna izdanja postaju mnogo čitanija od štampanih
Konstantni pad štampanih izdanja i tiraža, porast digitalnih replika i sve snažnije korišćenje novih medija uneli su promene u odnose između medija, oglašivača i agencija. Kako bi zadovoljili sve njihove potrebe, ABC Srbija kreirala je novi proizvod čiji je radni naziv Multiplatform sertifikat, a koji predstavlja novi sistem merenja za Srbiju i region. Ovaj sistem je na konferenciji Digital 2014, koja je 9. septembra u organizaciji Color Press Grupe održana u Beogradu, predstavio izvršni direktor ABC Srbija Ljubiša Lukić. Govoreći o načinu na koji integrisani odit može da rezultira većim oglasnim potencijalima u Srbiji i svetu, on je istakao da je digital medij budućnosti, a oglašavanje na mobilnim aplikacijama je najefikasnije oglašavanje.
„Svi smo suočeni sa činjenicama da svaki vlasnik medija ima urođenu manu da preteruje sa snagom svog medija, svaki oglašivač želi da vidi dokle je stigla njegova poruka, a agencije bi trebalo da udovolje i jednima i drugima. Misija ABC je da zadovolji sve tri strane transparentnim poslovanjem, realnim prikazom medijskih potencijala i uvođenjem međunarodno priznatih standarda i procedura“, rekao je on.
Kao odgovor na promene na tržištu medija svetska IFABC organizacija kreirala je konsolidovani odit, čiji je cilj da sve kanale komunikacije i distribucije budu „pod istim krovom“ – broj prodatih štampanih primeraka, broj pročitanih digitalnih (replika) izdanja i broj poseta web sajtovima i portalima. To je jedini sistem tog tipa integrisanog odita na tržištu Srbije i regiona.
„Tehnološki napredak i digitalizacija učinili su da sada izdavače posmatramo kao vlasnike medija. Oni zapravo više nisu klasični izdavači samo print izdanja, već uglavnom sada imaju i svoje web portale i digitalna izdanja. Ono što ovaj sistem nudi vlasnicima medija je realna slika njihovog oglasnog potencijala, transparentno poslovanje i efikasan proces ugovaranja oglasnog prostora, i referencu zasnovanu na međunarodno priznatim standardima“, objašnjava Lukić.
Ovakav sistem štampanim izdanjima dodaje digitalne replike, čime se kompenzuje pad tiraža print izdanja.
„Mnogi mediji poput lista Guardian hvalili su se i oditovali svoje digitalne replike, iako su one bile značajno manje u odnosu na tiraže printa. Međutim, sada se stvari polako okreću i digitalne replike postaju mnogo čitanije u odnosu na print izdanja“, zaključuje Lukić.
Pročitajte još i:
572 tvita sa #Digital2014, samo 3.5% negativnih!
#Digital2014! Change or Die: Preživeće samo telekomi, mediji i agencije koji budu spremni na brze i česte promene
#Digital2014: Kako je Maja Gojković citirala Stivena Džobsa na otvaranju konferencije!
#Digital2014: Dejan Ljuština: Facebook je danas veći od Coca-Cole!
#Digital2014! Ove Fredheim: Telekom operaterima veoma je teško da naplate svoje usluge
#Digital2014! Nenad Milosavljević: Hashtag “#nijenjuz” nastao je potpuno spontano
#Digital2014! Ljubiša Lukić: Svaki vlasnik ima “urođenu manu” da preteruje sa snagom svog medija
#Digital2014! Lea Stanković: Budite prvi, budite hrabri, orkestrirajte i uputite jednu poruku!
#Digital2014! Voja Žanetić: Postali smo „skrinejdžersi“!
#Digital2014! Marin Šimurina: Štampani mediji nemaju pravu sliku o svojim konzumentima!
Autor: Nađa Rakocija, Life Content
Foto: Life Content