svet

septembar 21, 2014 18:00

By

#Digital2014! Dejan Ljuština: Digitalizacija će promeniti način na koji živimo i radimo

MIC_0116-610x406

„Nove tehnologije i uređaji menjaju način na koji radimo stvari – više nećemo na isti način kupovati kafu u kafiću, nećemo na isti način naručivati taksi“, poručio je na konferenciji #Digital 2014 Dejan Ljuština, voditelj regionalnog tima mreže PricewaterhouseCoopers.

U svom izlaganju „Globar report – Trendovi u telekomunikacijama, medijima i digitalu“, on je izneo prognoze promena koje će digitalizacija doneti u sferama poslovanja, ali i u svakodnevnom životu.
„Pre samo šest-sedam godina, telekomunikacije su izgledale vrlo jednostavno – proizvođači uređaja, kupci i telekom operatori. U manje od pet godina, ta industrija se dramatično promenila. Danas imamo ekosistem gde su se pojavili neki novi igrači, nove kompanije, nove mogućnosti. Telekom kompanije su samo jedni od igrača u tom ekosistemu, u kojem danas dominiraju velike kompanije, takozvanih velikih pet – Apple, Facebook, Google, Microsoft i Amazon. Ceo sistem je postao mnogo kompleksiniji, i telekomi traže svoju poziciju u njemu, kako bi se izborili za dugoročni opstanak u industriji koja se tako brzo promenila“, naveo je Ljuština, ističući najnoviji podatak da je Facebook dostigao evaluaciju od 200 miliona dolara, čime je nadmašio i Coca Colu“, kaže Dejan.

Ljuština je naveo da danas u svetu ima više uređaja nego stanovnika, te da će do 2020. godine biti 50 milijardi spojenih uređaja na planeti. To omogućava nove poslovne modele i otvara nove, neistražene teritorije.
„Pre samo tri godine nismo imali tablet uređaje. Možete li da zamislite šta će se događati u naredne tri godine – dramatična promena u načinima kako ćemo raditi, kako ćemo živeti, kako će kompanije poslovati“, kaže Ljuština i dodaje: „Nove tehnologije i uređaji menjaju način na koji radimo stvari – više nećemo na isti način kupovati kafu u kafiću, naručivati taksi. Ono što je ’offline’ ne može da opstane u ovom digitalnom svetu.“

Ljuština ističe da telekom kompanijama nedostaje inovacija, ali da nove tehnologije donose brojne nove mogućnosti.
„Ako zamislite odlazak u prodavnicu po nabavku, tehnologija tu može mnogo da omogući. Telefonika je u Španiji lansirala aplikaciju koja na premijum bazi korisnika sprema njihove pasivne golokacijske podatke i tu bazu uz saglasnost korisnika daje trgovcima. Trgovci znaju da ja završavam posao u šest sati i nakon toga idem kući, i znaju tačno pored kojih velikih lanaca prolazim i u tom trenutku mogu da dobijem targetiranu promociju za neki proizvod“, objašnjava on.

Pročitajte još i:

572 tvita sa #Digital2014, samo 3.5% negativnih!
#Digital2014! Change or Die: Preživeće samo telekomi, mediji i agencije koji budu spremni na brze i česte promene
#Digital2014: Kako je Maja Gojković citirala Stivena Džobsa na otvaranju konferencije!
#Digital2014: Dejan Ljuština: Facebook je danas veći od Coca-Cole!
#Digital2014! Ove Fredheim: Telekom operaterima veoma je teško da naplate svoje usluge
#Digital2014! Nenad Milosavljević: Hashtag “#nijenjuz” nastao je potpuno spontano
#Digital2014! Ljubiša Lukić: Svaki vlasnik ima “urođenu manu” da preteruje sa snagom svog medija
#Digital2014! Lea Stanković: Budite prvi, budite hrabri, orkestrirajte i uputite jednu poruku!
#Digital2014! Voja Žanetić: Postali smo „skrinejdžersi“!
#Digital2014! Marin Šimurina: Štampani mediji nemaju pravu sliku o svojim konzumentima!

digital logo 2

Autor: Nađa Rakocija, Life Content
Foto: Life Content